Verksamhetsstöd till Särskilt boende

Verksamhetsstöd till Särskilt boende

Arbetsbeskrivning

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

På Särskilt boende i Falkenbergs Kommun finns på varje enhet ett eller flera verksamhetsstöd som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team som utgörs av alla verksamhetsstöd inom särskilt boende (SÄBO) och är anställd inom SÄBO. Din placering är till en början på Boken äldreboende och du kommer ha en ansvarig enhetschef, men du kommer utföra arbetsuppgifter där det behövs vilket kan innebära placering på andra boenden under perioder. Till en början är du stationerad på Bokens äldreboende där du får din introduktion. Vi vill gärna ha med dig i vårt team och vår gemensamma resa framåt!



ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsstöd är du ett stöd för enhetschefer i det dagliga arbetet, framförallt inom personaladministration, löner, schemahantering och arbete i färdigt schema i Time care Multiacess, bemanning vid akut frånvaro och fakturahantering.
Rollen som verksamhetsstöd har stor betydelse för såväl enheternas arbetsmiljö som för ekonomin.

Enhetscheferna har det övergripande ansvaret för verksamheten avseende personal, budget, arbetsmiljö samt kvalitet, och det är av stor betydelse att verksamhetsstöd och enhetscheferna har en nära och god kommunikation.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med administrativ/ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av personaladministrativt arbete inom området är meriterande. Vi ser gärna
att du har erfarenhet av att arbeta med system som Personec, Raindance, Time Care Multiacess, Pulsen Combine och Life Care.

Du ska ha förmåga att lösa arbetsuppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. God organisationsförmåga, initiativtagande, serviceförmåga och hög flexibilitet är egenskaper vi söker. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i team. Du är van användare av Officepaketet, Excel och andra förekommande administrativa system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden dock senast under vecka 28, så tveka inte att skicka in din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Olandersson, enhetschef
0346-88 57 80
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Anette Svensson, enhetschef
0346-88 66 97
Facklig företrädare nås via växel
0346-88 60 00
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egen r
0346-88 66 61
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Administrativ chef Eva-Lena Dahl
0346-88 66 65
Susanne Winroth, personalsekreterare
0346-88 66 66
Ola Götesson, verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61 eller 070-33 43 080

Sammanfattning

Besöksadress

31180 Falkenberg
None

Postadress

None
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022