OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.
Vy Buss AB är ett helägt dotterbolag till Vy Group AS som är Norges motsvarighet till SJ och historien sträcker sig tillbaka till 1925. Vy Buss AB bedriver upphandlad kollektivtrafik som består av linje- och skolbusstrafik samt kommersiell trafik. Verksamheten utgår från 20 depåer i Sverige, från Östersund i norr till Lund i söder. Vy Buss AB har ca 2000 medarbetare och närmare 700 bussar i yrkesmässig trafik. Bolaget omsätter 1,6 miljard SEK. Största samarbetspartners är Västtrafik, X-trafik, Skånetrafiken, Jönköpings Länstrafik och Länstrafiken i Jämtlands län. Den kommersiella trafiken (VY Travel) består dels av Flygbussarna samt av långväga expressbusstrafik som kör under varumärket Bus4You.
Om Team Verkstad AB
Team Verkstad AB ingår i svenska Vy Buss AB och erbjuder service och reparationer av tunga fordon (buss och lastbil). Vi har 30 anställda som arbetar i tre verkstäder; Partille, Jönköping och Tanumshede. Vi är en auktoriserad partner för att serva och reparera Mercedes-Benz och Setra bussar samt Mercedes-Benz lastbilar men vi arbetar med de flesta fordonsmärken på marknaden. Vi är en prestigelös arbetsplats och arbetar för att ständigt utveckla vår verksamhet och våra medarbetare.
Nu söker vi ett veksamhetsstöd/ekonomiassistent. Anställningen är en tillsvidareanställning med omfattning 100 %. Arbetsort: Partille.
Arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetsstöd/ekonomiassistent så kommer du bland annat ansvara för leverantörsfakturor, registrering av kundinbetalningar samt uppföljning av dessa. Du supportar verkstadschef och verkstadsplanerarna med bokning och uppföljning av service och besiktningar, genomför kunderundersökningar samt diverse administration. En del av dina arbetsuppifter inom området kan till exempel vara;
.Beställa arbete från leverantör.
.Inköp av kontorsmaterial.
.Arkivering.
.Attestering av fakturor och fakturakörning.
I befattningen ingår det att verka proaktivt för ständiga förbätttringar i enlighet med våra gemensamma värderingar och bolagets mål. Du är Team Verkstads representant mot avtalskunder och externa kunder för planering av verkstadstider och verkstadsarbeten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har;
.Som lägst gymnasiekompetens
.Arbetserfarenhet inom ekonomi och administration.
.Mycket god kunskap inom Officepaketet och god systemvana.
Om du har kunskap och-/eller intresse för fordonsbranschen är det meriterande.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt och som med lätthet kan skifta mellan olika arbetsuppgifter. Du behöver vara kund- och resultatorienterad vilket innebär att du har god planeringsförmåga, hög ansvarskänsla samt en förmåga till helhetssyn. Vi söker dig som tycker om mötet med andra människor då det i tjänsten ingår att ha kontakt med olika intressenter, både kollegor och kunder. Detta förutsätter att du har mycket god förmåga att kommunicera i olika kanaler, som till exempel teams, telefon och via e-post.
Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Då nuvarande befattningsinnehavare går i pension i december så söker vi någon som kan vara på plats för överlämning och introduktion från 1 november 2022. Resor förekommer i tjänsten.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Kontaktinformation
Mattias S Zackrisson, Verkstadschef, mattias.s.zackrisson@teamverkstad.se
Arbetsplats
Järnringen 56
433 30 Partille