OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik? Är du en social och serviceinriktad person som trivs i en händelserik miljö där problemlösning och hantering av flera uppgifter samtidigt hör till vardagen? Är du även bra på att skapa struktur och prioritera för att navigera dig fram i de uppgifter som kommer din väg? Då kan vi ha uppdraget för dig!
Socialförvaltningen i Kumla växer och utvecklas och med det växer även mängden arbetsuppgifter för våra chefer och vår omsorgspersonal. Därför har vi nyligen inrättat två assistenttjänster inom LSS-omsorgen för att skapa en ny stödfunktion åt våra medarbetare och chefer.
ARBETSUPPGIFTER
Som assistent kommer dina arbetsdagar och uppgifter att vara väldigt varierande. Din roll är att assistera och ge service (både chefer och medarbetare) inom områden som bemanning, fastighet, logistik och administration. Det kan exempelvis handla om hantering av trygghetsskapande teknik på våra boenden. Logistiska uppgifter kan vara att både ta emot och hantera leveranser. Uppgifter som rör administration kan vara beställningar, tidsrapporteringar och fakturahantering men också koordinering av in- och utflytt av våra brukare. Du kommer framför allt att få stötta upp inom bemanningen när behov uppstår, det innebär viss schemahantering och vikariebokning. Du kommer även att vara behjälplig med rekrytering, utbildning och introduktion.
De två tjänsterna arbetar mobilt mot hela LSS-omsorgen, dvs 8 olika enheter. Arbetstiderna kommer att variera. Du kommer att arbeta på schema vilket kan innebära dag och helgarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en positiv och lösningsfokuserad inställning, som är serviceinriktad, initiativrik och handlingskraftig. Du är strukturerad, noggrann, kan prioritera och ta ansvar för att slutföra arbetsuppgifterna. Du trivs med omväxlande uppgifter och har förmågan att behålla lugnet under stressiga situationer. Då rollen innehåller många kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god förmåga att kommunicera, att du ger ett professionellt och trevligt bemötande samt att du har en god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Du som söker behöver ha en gymnasial utbildning och flera års arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och/eller service eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Då du kommer att arbeta i ett antal system behövs god datavana, goda kunskaper i Office-paketet och att du har lätt för att lära dig system. Du behöver goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Att kunna cykla och kunna köra bil är ett krav.
intervjuer kommer ske under v.34-35
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställningen kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Har du skyddad identitet? Kontakta HR-avdelningen direkt på telefon 019-588 000 så hjälper vi dig med en säker ansökan.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.
Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 500 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2040 innebär Kumla är en trygg, familjevänlig plats där människor känner en samhörighet och ett sammanhang. Den blomstrande och gröna småstaden har bostäder, men även de jobb, den service och det utbud som behövs för en komplett vardag.
Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2022 klicka här:
https://youtu.be/DQFTdSZqIaU