Verksamhetsstrateg

Verksamhetsstrateg

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Vill du jobba med kompetensförsörjningsfrågor? Brinner du för att påverka och utmana samhällets strukturer? Har du energi och mod att skapa nya metoder och arbetssätt? Är svaret ja på dessa frågor har du goda förutsättningar att passa in i den profil som arbetsmarknadsförvaltningen i Trelleborgs kommun efterfrågar.

Arbetsmarknadsförvaltningen i Trelleborg ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, ekonomiskt bistånd, etablering av nyanlända, kommunal vuxenutbildning, Yrkeshögskola och näringslivsfrågor. Vår målsättning är att utbildningsnivån i kommunen ska bli högre, att arbetssökande får arbete och att vi har ett gott lokalt näringslivsklimat. Hos oss får du möjligheten att bidra till kompetensförsörjning och tillväxt, ett viktigt arbete som gör skillnad för både individen, kommunen och regionen.

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att bidra till kompetensförsörjning och tillväxt genom att arbetssökande ska kunna försörja sig själv, att utbildningsnivån i kommunen blir högre, att arbetsgivare får tillgång till rätt kompetens och att vi har ett gott lokalt näringslivsklimat. Vi arbetar inom ett snabbrörligt område som kräver ständig omvärldsanalys och verksamhetsutveckling.

Som verksamhetsstrateg är du en viktig pusselbit i allt det utvecklingsarbete som bedrivs för att målen ska uppnås. Du är en del av förvaltningens ledningsgrupp och samordnar och processleder förvaltningens övergripande utvecklingsarbete samt projektleder interna och externfinansierade projekt. De prioriterade utvecklingsprojekten för tjänsten under 2020 och 2021 är ett mellankommunalt samarbete gällande ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsåtgärder, digitalisering samt nya Yrkeshögskoleutbildningar.



Kvalifikationer
Du har en akademisk examen och erfarenhet av projektledning. Du har arbetat med utvecklings- och förändringsarbete. Om du dessutom har arbetat inom de områden som förvaltningen hanterar är det meriterande. Vi förutsätter att du har en hög digital ambition och kompetens.

Som person är du öppen och utvecklingsorienterad. Du ska vara mål- och resultatinriktad, kommunikativ, analytisk och strukturerad. Du är duktig på att omvärldsbevaka och bygga nätverk för att få till stånd förändring som genererar resultat. Du initierar och driver utveckling utifrån uppställda mål, är positiv och ser möjligheter. Vi lägger stor vikt vid att du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, eftersom verksamheten har många samverkanspartners.

Arbetstid/varaktighet
100 %, Semestertjänst, Visstidsanställning t o m 2021-08-31

Tillträde
 2020-09-01 eller enligt överenskommelse.

Kontaktperson
Zara Göransson Tosic, 0410-73 40 33.

Henrik Lundh, 0410–73 31 34.

Fackliga kontakter
http://www.trelleborg.se/facket.

Sista ansökningsdag
2020-07-19. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Lejon förvaltningschef
0410-733144
Urban Funck personalenhetschef
0410-733444
Henrik Lundh, verksamhetscontroller
0410–73 31 34

Sammanfattning

Besöksadress

Gasverksgatan 3
None

Postadress

Gasverksgatan 3
Trelleborg, 23183

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024

22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024