Verksamhetsstrateg Individ- och omsorgsavdelningen

Arbetsbeskrivning

ARBETSPLATS INDIVID- OCH OMSORGSAVDELNINGENHAGFORS KOMMUN
Vi erbjuder ett stimulerande arbete där du är med och bidrar i sociala frågor som gör skillnad för kommunens invånare. Uppdraget är en ny funktion inom avdelningen och du kommer tillsammans med avdelningschef och kollegor vara med och utveckla funktionen. Ditt huvuduppdrag är att stödja verksamheten i det systematiska kvalitetsarbetet med utveckling, uppföljning och analys av resultat. 
Individ- och omsorgsavdelningen arbetar med verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, LSS- och socialpsykiatri, rehabiliteringsverksamhet, kommunal hälso- och sjukvård, integration, arbetsmarknadsenhet, stöd i ordinärt boende samt särskilt boende.
Som medarbetare i Hagfors kommun är du en del av Hagforsstrategin 2017 - 2027 som attraktivt beskriver ett önskat framtida tillstånd. Tanken är att den ska förena alla som bor, lever och verkar i kommunen samt leda oss i arbetet med att tillsammans skapa ett gôtt liv, framåtanda och handlingskraft. Visionen är hela kommunens tydliga målsnöre och vår drömbild att längta till. Det är en bild som enar oss, som gör oss till stolta invånare och som gör att vi tillsammans kan möta en framtid med mod och positiva attityder. Den ska engagera och inspirera både i vardagen, på fritiden och i arbetslivet.
Läs gärna mer om oss i Hagforsstrategin som du finner på vår hemsida www.hagfors.se
ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER
Du bidrar till utvecklingen av verksamheterna genom att i nära samverkan med avdelningschef skapa förutsättningar för verksamhetschefer att på ett effektivt sätt leda, styra och fatta strategiska beslut. Du stödjer även enhetschefer i deras uppdrag att leda och utveckla verksamheten och i vissa delar arbetar du direkt med medarbetarna ute i våra verksamheter. En av dina viktigaste arbetsuppgifter blir att tillsammans med kollegorna arbeta för samverkan och samordning mellan verksamheterna inom individ- och omsorgsavdelningen men även med övriga verksamheter inom kommunen, samt externa samverkansparter. Du kommer ha en viktig funktion för att skapa en effektiv verksamhet som ökar förutsättningarna för oss att uppnå bästa möjliga verksamhet för dem vi är till för. Du bereder analyser och underlag till beslut. Du bistår i övergripande verksamhetsplanering och uppföljning i arbetet med handlingsplaner, uppföljnings- och årsrapporter. Inom organisationen arbetar du övergripande med det systematiska kvalitetsarbetet samt utvecklingsfrågor. Du är direkt underställd socialchef och ingår i individ- och omsorgsavdelningens ledningsgrupp.
Du har ett strategiskt synsätt, är analytisk och tydlig och agerar självständigt utifrån uppsatta mål. Du har lätt för att växla mellan övergripande perspektiv och konkreta verksamhetsfrågor. Du är också handlings- och resultatinriktad och tvekar inte att "rycka in där det behövs". Det finns ett genuint samhällsengagemang hos dig där du brinner för utvecklingsfrågor. Det är många utvecklingsfrågor att hantera och där är du drivande för att ta avdelningen mot sina mål. Du är bra på att hantera människor, att lyssna och du har ett coachande arbetssätt. En av dina styrkor är intresse och stora kunskaper i e-hälsa och digitalisering. Meriterande om du har stor erfarenhet av Procapita/Life Care och Google-miljö.
Det är viktigt att du har en känsla för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Att samarbeta och verka genom andra är något du trivs med och är van vid. Du har förmågan att skapa delaktighet genom dialog.  Som person är du trygg och social. Rollens blandning mellan långsiktigt strategiskt arbete och operativ närhet är något du får energi av och du har förmågan att fatta genomtänkta och ansvarsfulla beslut. Självinsikt och mod tror vi är andra kännetecken för dig. Helhetssyn, struktur, engagemang, kvalitet, professionalitet och utvecklingsbenägenhet är dina ledord. Som person kännetecknas du av en positiv inställning och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du har goda IT-kunskaper, är kommunikativ och kan på ett tydligt och korrekt sätt uttrycka dig i både tal och skrift.

Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen.
Körkort med förarbehörighet B är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
LÖN
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hagfors kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2020
  • Ansök senast: 28 oktober 2020

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024

Expert Consultant

Expert Consultant

18 november 2024