OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En dag på jobbet
Som en av verksamhetsstrategerna inom omsorgskontorets stab kommer du att stödja chefer i utvecklings- och kontorsfrågor och arbeta uppdragsstyrt. Genom kreativitet och engagemang deltar du i arbetet med att verksamhetens tjänster levereras och är av värde för brukare. Du har en blick för hur förändringar i organisationen och i omvärlden kan påverka verksamheten på olika sätt. Du tar fram strategier och arbetssätt för att möta dessa. Några arbetsområden blir att:
- Utföra utredningsuppdrag, driva projekt eller utvecklingsarbeten
- Skriva fram beslutsärenden åt nämnderna
- Samordna olika frågor och utvecklingsprocesser
- Svara på medborgarförslag, motioner och remisser
- Du kommer tillhöra arbetsgruppen Kvalitet och utveckling med kollegor som är verksamhetsstrateger, informatör och chefssekreterare.
Vem är du?
Krav
- Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom området såsom samhällsvetare, socionom, jurist, statsvetare eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
- Du har kunskap inom äldreomsorg och/eller funktionshinder.
- Du har erfarenhet av att arbeta i politikerstyrda organisationer. .
- Du känner dig lika bekväm med att stödja medarbetare i utvecklingsfrågor som att arbeta uppdragsstyrt och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor på såväl detaljnivå som på mer övergripande nivå.
- Utöver det förväntar vi oss att du kan hantera Officepaketet.
- Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Meriterande
- Du har gärna erfarenhet av projektledning och erfarenhet av verksamhetsutveckling
Personliga egenskaper
- Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer och bidrar till gott innovativt samarbete.
- Som person är du driven och initiativtagande, ser vad som behöver göras och agerar på det.
- Du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga, ett öppet förhållningssätt och lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Vi erbjuder dig
Ett arbete där du är med och bidrar till att skapa förutsättningarna för medborgare som behöver samhällets stöd. Du som medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du har stora möjligheter att vara med och påverka din och vår gemensamma framtid. Här har vi en öppen kultur och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi tar vara på din kreativitet och ditt engagemang och uppmuntrar dig till att komma med idéer och utmana invanda arbetssätt, alltid med fokus på medborgaren. Att du deltar i utvecklingsarbete och förändringar är en självklarhet. Inom alla verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom systematiskt kvalitetsarbete, metodutveckling, digitalisering och kompetensutveckling.
Omsorgskontoret har cirka 1 700 anställda inom områdena äldreomsorg och funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att ge service och vara tillgängliga för alla som behöver stöd, hjälp och omsorg. Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb och erbjuder ett arbete som berör.
Du kan läsa mer om våra förmåner här: https://www.sodertalje.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss/formaner/
Välkommen till oss!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.