Verksamhetsstrateg intresse för kvalitetsuppföljning

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med intresse för kvalitetsuppföljning! 
 Som en av oss är du med och bidrar till att skapa förutsättningarna för medborgare som behöver samhällets stöd. Vi är Social- och omsorgskontoret! 
 
Inom alla verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom kvalitetsarbete, metodutveckling, digitalisering och kompetensutveckling. Vi ser olikheter som en styrka i vårt arbete att stödja människors strävan efter ett självständigt liv. 
Vi erbjuder ett arbete som berör.
 
Är du redo för Södertälje? 
 
En dag på jobbet 
Som en av verksamhetsstrategerna ansvarar du för att säkerställa att verksamhetens tjänster levereras med god kvalitet och är av värde för brukare. Du har en blick för hur god kvalitet utförs och hur du genom uppföljning och bra dialog med utförare skapar ett lärande kvalitetsarbete. Du tar fram strategier och arbetssätt för att säkerställa kvalitet i både upphandling av tjänster som genom uppföljning av utförarverksamheter.
 
Några arbetsområden blir att: 
- Driva och koordinera kvalitetsuppföljningar hos både upphandlade utförare som hos kommunens egen regi
- Delta i upphandlingar av insatser 
- Ansvara för kontakter och återkoppling från uppföljningar med både upphandlade utförare som kommunens egen regi 
- Planera och skriva uppföljningsplan samt uppföljningsberättelse 
- Delta i social och omsorgskontoret övergripande kvalitetsarbete 
- Bevaka lagändringar/regeländringar i syfte att förbättra och kvalitetssäkra arbetet inom verksamheten 
 
 
Vem är du?   
Vi förväntar oss att du har lämplig högskoleutbildning och gärna kunskaper om uppföljning, upphandling, förändringsledning och/eller projektledning. 
 
Du har flera års erfarenhet av: 
- Arbete från omsorgen om personer med funktionsnedsättning eller äldreomsorg 
- Arbete i offentlig politiskt styrd organisation 
- Drivit verksamhetsutveckling och förändringsarbete 
- Omvärldsanalys 
 
Utöver det förväntar vi oss att du kan hantera Officepaketet, har mycket goda kunskaper i svenska och gärna har arbetat med verksamhetssystem. 
 
Som person är du kommunikativ, samverkande, självgående och ansvarstagande samt värnar om din integritet. Du är strukturerad och har god analytisk förmåga med erfarenhet från arbete där du överblickat komplexa sammanhang som du kan formulera och presentera tydligt. Du har ett strategiskt synsätt och kan skifta mellan detaljer och helhet. Du har vana att driva projekt och kvalificerat utvecklingsarbete. 
 
B-körkort är ett krav. 
 
 
Vi erbjuder dig  
Du kommer tillhöra arbetsgruppen kvalitet och uppdrag med kollegor som är utredare, verksamhetsstrateger och kvalitetsutvecklare. I Södertälje kommun ger vi alla medarbetare förutsättningar att göra ett bra jobb. Några av våra förmåner är friskvårdsbidrag, årsarbetstid, semesterväxling och utökad föräldraledighet. 
 
 
Välkommen till oss!  
 
  
 
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Årsarbetstid vilket innebär att du i viss mån styr din egen arbetstid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 november 2017

Liknande jobb


Samordnare inom hemtjänsten, Centralorten och Skelleftehamn/Ursviken

Samordnare inom hemtjänsten, Centralorten och Skelleftehamn/Ursviken

1 november 2024

1 november 2024