OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård och omsorgsförvaltningens uppdrag är att tillgodose goda livsvillkor för Sundsvalls kommuns äldre och personer med funktionsvariationer. Vi bedriver verksamhet inom hälso- och sjukvård, hemtjänst, äldreomsorg samt stöd och omsorg. Varje dag arbetar våra ca 2 700 medarbetare inom vård- och omsorgsförvaltningen för att den enskilde vård- och omsorgstagaren individuella behov ska vara i centrum.
I vård- och omsorgsförvaltningen finns det fyra verksamhetsstrateger knutna till respektive verksamhetsområde. Nu söker vi en verksamhetsstrateg som vill vara med och bidra till utvecklingen inom Hemtjänst.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är en stödfunktion till verksamhetschef och innebär att du tillsammans med verksamhetscontrollers har ett gemensamt och övergripande ansvar för hela förvaltningens planerings- och uppföljningsprocess. Det i sin tur innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar nära förvaltningens stab- och ekonomichef. Du har ett nära samarbete med verksamhetschef och enhetschefer och tillsammans skapar ni möjligheter att på bästa sätt kunna följa upp verksamheten och identifiera förvaltningsövergripande utvecklingsområden i linje med kommunens olika satsningar som exempelvis barnrätt, kommunens arbete mot våld samt social utsatthet.
Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområde Hemtjänst och rapporterar till verksamhetschef.
Som verksamhetsstrateg arbetar du med att ta fram olika underlag, utredningar, sammanställningar samt analyser för verksamhetsområdet. Du arbetar med verksamhetsplaner, tertialrapporter, verksamhetsberättelser samt internkontroll som upprättas på förvaltnings-, verksamhets- samt enhetsnivå. Vidare ansvarar du även för upprättande och uppdatering av rutiner och riktlinjer samt svarar på remisser och motioner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom ett för tjänsten relevant område. Vidare har du flerårig aktuell erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete, verksamhetsstyrning och uppföljning. För att lyckas i tjänsten krävs det att du har goda kunskaper inom lagar som styr förvaltningens uppdrag som exempelvis SOL och LSS.
Erfarenhet från det aktuella verksamhetsområdet ser vi som meriterande.
För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Du är trygg i dig själv och ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och professionella. Du har förmåga att organisera, planera och utföra ditt arbete på ett strukturerat arbetssätt som innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är målfokuserad och har förmåga att arbeta mot uppsatta mål och nå dem. Tjänsten kräver god samarbetsförmåga, att du är tydlig i din kommunikation samt att du säkerställer att alla har förstått ditt budskap. Du påminner och följer upp.
B-körkort är krav för arbete inom verksamhetsområdet Hemtjänst.
ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.