OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SDC förmedlar och förädlar information mellan skog och industri genom branschgemensamma IT-tjänster. SDC är en ekonomisk förening som efter 45 år har utvecklats till skogsnäringens IT-företag - ett informationsnav när det gäller produktionsinformation, lagerförflyttningar och mätpunkter för virkes-, transport- och biobränsleaffärer. Den bearbetade informationen paketerar vi i vissa fall till färdiga produkter och tjänster. I andra fall förädlas och behovsanpassas informationen för integrering i våra kunders egna system. Arbetsuppgifter Som verksamhetsutredare skogslogistik ingår du i ett team som arbetar med transportstandard, logistik och transporterade virkesvolymer. Din roll är att analysera affärsmöjligheter för branschen och samordna tjänster för planering och styrning av skogsbranschens transporter. Du ska även beställa systemförvaltning och utveckling av IT-system som ägs av våra samarbetspartners. Tidigare erfarenheter från logistikområdet, transportplanering, optimering, papiNet, GIS eller NVDB är meriterande. Kvalifikationer och egenskaper Som person är du är driven, målinriktad. Vidare är du bra på att samarbeta och lyhörd för kundernas behov. Kvalitetsmedvetenhet och förmåga att arbeta systematiskt är viktigt då vi har höga leveranskrav.