OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelseförvaltningen söker
Verksamhetsutvecklare 100 %
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Placering
Verksamhetsutvecklaren är för närvarande placerad vid kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är kommunchefen.
Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du strategiskt och operativt med kommunens och de olika förvaltningarnas utvecklingsarbete och långsiktiga planering.
På uppdrag av ledningen tar du initiativ till olika former av utvecklingsarbete och utarbetar kort- och långsiktiga prognoser baserade på omvärldsbevakning samt kända och förväntade faktorer. Du arbetar med processer, systemstöd, metoder och modeller. En viktig del av arbetet är att följa upp resultat och kvalitet samt föreslå förändringar i nära samarbete med berörda förvaltningschefer och motsvarande.
Vidare innebär tjänsten att leda verksamhetsprojekt med ansvar för att koordinera och samordna delarna och aktörerna i ett utvecklingsarbete på uppdrag av förvaltningschefer, ledningsgrupp eller dess medlemmar, samt att initiera och presentera förslag till utvecklingsprojekt inom kommunens olika förvaltningar. Arbetsuppgifterna innefattar utveckling av befintliga verksamheter eller att skapa nya delar av verksamheter. Din roll som projektledare är att ta fram underlag och planer för verksamheter. Du ska också sammanställa och presentera förslag på nya verksamhetsidéer samt stötta och handleda cheferna i utvecklingsprocessen.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har
- Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för befattningen, exempelvis
socionom eller civilekonom
- Minst 5 års erfarenhet av projektledning, gärna med anknytning till större projekt.
- Erfarenhet från egna projekt, där du har drivit och varit ansvarig för upphandling och
implementation.
- Erfarenhet från kravställning och mycket god förmåga att driva utvecklingsprocesser, identifiera
och samla in krav samt att handleda personal i utvecklingsfrågor.
- B-körkort
Meriterande
Det är meriterande om du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter samt om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Personliga egenskaper
Som person är du öppen, driven och analytisk. Du kan snabbt sätta dig in i nya verksamheter och tänka metodiskt. Du är strukturerad och har ett stort engagemang, mycket energi samt är målinriktad. Dessutom har du förmåga att leda och hålla samman projekt utifrån ett helhetsperspektiv.
I vår kommun är det viktigt med egen driv- och initiativkraft och förmåga att initiera aktiviteter. Du har lätt för att skapa ordning och reda. I kontakten med din omgivning skapar du goda relationer och är bekväm i mötet med såväl medborgare och politiker som övriga tjänstemän inom kommunen. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Information lämnas av
Kommunchef, Jeanette Lämmel, telefon 0532-170 12
Personalchef, Per Ljungberg, telefon 0532-170 30
Vision, Jerry Saxin, telefon 0532-173 15
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast måndagen den 13 mars 2017. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Ansök via extern webbplats" på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325