OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.
Socialnämndens övergripande verksamhetsidé utgår från att: "Alla personer skall ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina individuella förutsättningar".
Socialförvaltningens uppdrag är att möta människors skiftande behov av stödinsatser som krävs för att den enskilde ska klara sin vardag. Förvaltningen ger service och ansvarar för myndighetsutövning rörande barn- och unga, funktionshindrade och äldre.
Vi befinner oss i ett spännande skede med flera kommande utvecklingsinsatser och söker nu en verksamhetsutvecklare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett intressant uppdrag där du bland annat får vara drivande i att föra in IBIC som arbetssätt i vår organisation.
Den huvudsakliga uppgiften är att ansvara för införandet av IBIC.
I ansvarsområdet ingår att skapa projektplan och därefter driva projektet Införande av IBIC från handläggare till utförare. Uppdraget inkluderar kompetenshöjande insatser för alla berörda.
Målet är att verksamheten efter två år arbetar behovsinriktat med stöd av IBIC.
Tjänsten innebär möten med många medarbetare det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga och lätt att samarbeta med många olika yrkesgrupper.
Tjänsten kan periodvis innehålla andra arbetsuppgifter utifrån verksamhetens utvecklingsbehov. Din utgångspunkt i arbetet är förvaltningens ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete.
KVALIFIKATIONER
Du har i grunden en relevant högskoleutbildning och erfarenhet av arbete inom kommunal äldreomsorg och/eller funktionsnedsättningar. Uppdraget som verksamhetsutvecklare innebär mycket självständigt arbete vilket kräver god förmåga att planera och genomföra insatser på egen hand samtidigt som du ska kunna samverka med andra. Du bör vara utbildad processledare inom ÄBIC eller IBIC. Du bör också ha erfarenhet av utvecklingsarbete och av att handleda i grupp. Du är en entusiasmerande och handlingskraftig person som på ett tydligt och strukturerat sätt driver processer mot uppställda mål. Du har en pedagogisk förmåga och kan förankra och implementera införandet av IBIC. För att lyckas i uppdraget behöver du erfarenhet av arbete inom äldreomsorg. Erfarenhet av socialt arbete och processledning samt kunskaper inom socialrätten är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Löpande urval kan ske, så vänta inte med din ansökan.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!