OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!
I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?
ARBETSUPPGIFTER
Kramfors kommun söker en verksamhetsutvecklare till Kommunledningsförvaltningens ekonomienhet. Ekonomienheten har i uppdrag att arbeta med planering och uppföljning, internkontroll och upphandling/inköp. Enheten ger stöd till kommunens verksamheter och driver utrednings- och utvecklingsprojekt inom olika processer.
Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med planering och uppföljning i budget, verksamhetsplaner och bokslut. Ett speciellt fokus ligger på att utveckla och förvalta kommunens styrmodell och målstyrning. I arbetet ingår också ansvar för att samordna och stödja verksamheter i kommunens interna kontroll. Du är systemförvaltare och huvudadministratör för beslutsstödsystemet Hypergene. Du kommer till viss del även att jobba med utredningar och remissyttranden.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har en universitets-/högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer lämpligt för uppdraget. Du har erfarenhet av kvalificerat arbete med lednings- och styrningsfrågor samt planering och uppföljning inom offentlig förvaltning. Vi ser också att du har erfarenhet av att leda och driva verksamhetsutveckling.
Det är viktigt att du i din roll är tydlig och ansvarstagande och har förmåga att både praktiskt och strategiskt bidra till verksamheten. Du trivs att jobba med andra människor och bidrar till gott samarbete då mycket av arbetsuppgifterna bedrivs genom samarbete med kommunens olika verksamheter och politisk ledning.
Du är kvalitetsmedveten och har analytisk förmåga. Det är viktigt att du kan jobba självständigt, och initiativtagande samt att driva ditt arbete framåt. Du har även god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137