OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att leda med stort engagemang och motivera människor till förändring och att tänka nytt? Kan du bidra med problemlösning, struktur och att göra det komplexa enkelt? Är du dessutom nyfiken, analytisk och drivs av att ta ansvar? Som verksamhetsutvecklare på kontorsserviceenheten får du ett omväxlande arbete där du driver utveckling och bidrar till förflyttning inom ett område som har både bredd och djup.
Om jobbet
Du identifierar behov, målgrupper och tar dig an den förflyttning som krävs. Det innebär att du driver strategiska utvecklingsprojekt för att stärka Kontorsservice verksamhet på ortsnivå samt även på ett centralt- och globalt perspektiv. Du samarbetar med andra i vår verksamhet och har systemförståelse samt trivs med att röra dig i den operativa verksamhetens miljö. Din kapacitet och ditt driv gör att du sätter dig in i vår verksamhet och hur den fungerar på bästa sätt. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och inkluderar planering, analys och utredning, implementering samt överlämning. Du ser helheten och möjligheter ur ett framtidsperspektiv. Det gemensamma för uppdragen du kommer att driva är att de har stark påverkan på service och kundnöjdhet.
Som medarbetare hos oss planerar du din arbetsdag och driver uppdrag både självständigt och tillsammans med andra. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Arbetsmiljön är dynamisk, flexibel med mycket som händer samtidigt. Vårt arbete grundar sig på en statlig värdegrund och arbetssätt.
Du tillhör Kontorsserviceenheten, Administrativa avdelningen och placeringsort är enligt överenskommelse någon av orterna; Linköping, Göteborg, Malmö eller Uppsala.
Arbetet kan innebära resor och besök på Skatteverkets verksamhetsorter utifrån vad utvecklingsuppdragen kräver.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- ha god förmåga att kommunicera målgruppsanpassat
- ha mycket god servicenivå och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- kunna arbeta självständigt och även samarbeta i team
- vara utvecklingsinriktad, ha god analytisk-och problemlösningsförmåga
- ansvara för att leverera bästa möjliga resultat, även i situationer då kravbilden kan vara otydlig eller outtalad
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 180 hp/120 p inom ekonomi, IT, teknik, ledarskap alternativt aktuell arbetslivserfarenhet av kvalificerat liknande arbetsuppgifter
- aktuell arbetslivserfarenhet av att leda andra människor i rollen som verksamhetsutvecklare, projektledare, produktägare eller annan roll som arbetsgivaren bedömer relevant
- erfarenhet av att arbeta med leverantörsstyrning samt kunskap om lagen om offentlig upphandling.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av förändringsarbete och förflyttningar inom servicebranschen, samt kunskap om att arbeta agilt.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.