OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som verksamhetsutvecklare med fokus på processutveckling och digitalisering inom administrativa stödprocesser med inriktning på Ekonomi.
Verksamhetsbeskrivning:
Avdelningen för kundfakturor söker en verksamhetsutvecklare för att utveckla processerna kopplat till ekonomistödssystemen som finns kopplat till våra två ekonomiavdelningar. Ekonomistödssystemen innefattar ekonomisystemet Raindance och flera försystem för fakturering och statistik.
Vi fokuserar på att ge ett kompetent, kvalitetssäkert och engagerat stöd inom ekonomiprocessen till Region Örebro läns verksamheter. För att lyckas med det präglas våra verksamheter av ett ständigt utvecklingsarbete och en god servicenivå.
Avdelningen för kundfakturor hanterar fakturering av patientavgifter, köpt och såld utomlänsvård, och extern fakturering av övriga varor och tjänster. Avdelningen för leverantörsfakturor hanterar merparten av Region Örebro läns externa leverantörsfakturor och administrerar även regionens pensionsmedelsportfölj, regionens momsredovisningar och har hand om systemadministrationen för vårt ekonomisystem. Båda avdelningarna hanterar löpande bokföring och bokslutsarbete och vi är 15 medarbetare per avdelning.
Arbetsuppgifter:
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för utveckling av regionövergripande administrativa processer inom ekonomiområdet med utgångspunkt från områdets uppdrag. I uppdraget ingår bland annat att leda och/eller delta i utvecklingsarbete vilket innefattar bland annat att leda och genomföra processförbättringar för såväl området som regionen som helhet. Därför är det positivt om du har en god kännedom om regionen som organisation.
Du ska utgöra ett nära och kvalificerat stöd till avdelningscheferna inom områdets båda ekonomiavdelningars processer såväl på operativ som på strategisk nivå. Det innebär även att utreda och förbereda utvecklingsbehov inom ekonomistödsystemen tillsammans med förvaltningsledaren.
Arbetet kommer att ske både i uppdrags- och projektform.
Kvalifikationer:
Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomiområdet, och eftersom uppdraget kan innefatta systemrelaterade lösningar är även utbildning och/eller erfarenhet inom IT önskvärt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av självständigt och kvalificerat arbete inom ekonomi samt erfarenhet av att leda projekt och/eller arbetsgrupper.
Som person är du utvecklingsorienterad genom att du driver och utvecklar åtgärder utifrån mål och uppdrag. Du har förmåga att leverera resultat, är självgående och tar ansvar genom att själv strukturera och driver processer vidare. Därutöver har du en helhetssyn vad gäller syfte och sammanhang med regionövergripande perspektiv samt en god samarbetsförmåga med ett öppet sinne. Du har en god kommunikativ förmåga och kan förmedla budskap på ett pedagogiskt sätt.
Tillträde:
Enligt överenskommelse.
Vår organisation:
Inom Område administrativ utveckling och service finns ca 100 medarbetare som arbetar med upphandlingar, löne- och personaladministration, ekonomi, arkiv och diarium. Här fokuserar vi på att ge ett kompetent, kvalitetssäkert och engagerat stöd till Region Örebro läns verksamheter. För att lyckas med det präglas våra verksamheter av ett ständigt utvecklingsarbete och en hög servicenivå.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Övrigt:
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena