Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga​ – det är vår vision! Konsument- och medborgarservices uppdrag är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar e-tjänster, ger metodstöd för serviceutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler. Vi erbjuder även konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning och arbetar för mer hållbara konsumtionsmönster. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet samt Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Från och med 2021 driver vi också stadens medborgarkontor och har fått ett utökat demokratiuppdrag. Tillsammans med andra aktörer arbetar vi för att öka medborgares möjligheter till delaktighet och inflytande i demokratiska processer. På vår förvaltning är vi cirka 200 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och påverka den strategiska utvecklingen i en växande förvaltning? Konsument- och medborgarservice är inne i ett spännande utvecklingsskede där vi ser över vår organisation och våra arbetssätt för att bättre kunna leverera utifrån vårt uppdrag.
Nu söker vi en verksamhetsutvecklare med helhetsperspektiv som ska leda förvaltningens övergripande interna process- och digitaliseringsarbete. Som verksamhetsutvecklare identifierar du förbättringsområden som går i linje med våra mål och strategier. Du driver också större och mindre utvecklingsprojekt. Du arbetar självständigt, såväl strategiskt som operativt.

En viktig del av tjänsten är förändringsledning för att stötta våra verksamheter mot processorienterade arbetssätt. Du kartlägger och utvecklar processer med syftet att identifiera effektiviseringsmöjligheter. Det handlar om att skapa förutsättningar för verksamhetsutveckling för en högre kvalitet och service för de vi är till för. I arbetet använder du dig av praktiska verktyg och metoder för att säkerställa analys och kvalitetsmedvetenhet. Du leder och stöttar verksamheternas processledare utifrån förvaltningens processmetodik.
Du kommer även att ansvara för förvaltningens digitaliseringsplan. Du arbetar självständigt och operativt och säkerställer att planens digitaliseringsinitiativ genomförs utifrån stadens krav.

KVALIFIKATIONER
Du har akademisk utbildning, minst kandidatexamen, inom relevant område eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har även utbildning eller erfarenhet inom digitalisering, projektledning och verksamhetsutveckling.

Vi söker dig som är drivande, tänker nytt, gillar utmaningar och ett omväxlande arbete. Du trivs med att arbeta självständigt, är flexibel och beredd på att ta ett stort ansvar för eget operativt arbete.

Du har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet, gärna längre. Om du har arbetat i offentlig förvaltning och har förståelse för Göteborg Stads organisation, ledning och styrning är det meriterande.

Du har:
• Gedigen erfarenhet av arbete med processutveckling och processmodellering
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling med hjälp av digitalisering
• Erfarenhet av projektledning
• God kunskap om relevanta kvalitetsmetoder. Erfarenhet inom tjänstedesign och nyttorealisering är
meriterande
• Kunskap och erfarenhet i att arbeta med processmodelleringsverktyg. Erfarenhet av 2c8 är
meriterande
• God erfarenhet av att arbeta i Officepaket och lätt för att lära nya IT-verktyg.

Som person vill vi att:
• Du har en stark kommunikativ förmåga och kan inspirera, motivera och engagera. Du kan uttrycka
dig väl både i tal och skrift.
• Du är strukturerad och analytisk samt levererar resultat med hög kvalitet.
• Du är mål- och resultatorienterad med en god förmåga att utveckla och driva förbättringsarbete
utifrån tydliga deadlines.
• Du har god förmåga att arbeta utifrån en helhetssyn, såväl förvaltnings- som stadenövergripande.
• Du är serviceorienterad med ett tydlig fokus på dem vi är till för.
• Du har god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta tillsammans med grupper som har olika
uppdrag
• Du har förmågan att arbeta självständigt i såväl operativa arbetsuppgifter som i strategiska frågor

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler och vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024

22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024