OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marks Bostads AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Marks kommun. Vårt bostadsinnehav består av ca 3700 lägenheter inkl. äldreboenden. Vi är totalt 60 medarbetare, varav 20 är placerade på kontoret i Kinna. Fastighetsskötarna arbetar i 14 arbetsgrupper på olika orter inom kommunen. Genom att erbjuda god service, delaktighet och inflytande skapar vi trygga och trivsamma bostäder för alla. Vi erbjuder prisvärda bostäder och tjänster samt bidrar till ett gott och hållbart samhälle.
I denna nya roll som verksamhetsutvecklare har du ett övergripande ansvar för bostadsbolagets förbättringsarbete inom system och processer. Detta i samarbete med alla medarbetare. Du rapporterar till vd för Marks Bostads AB och är placerad på huvudkontoret i Kinna.
Du driver digitalisering och utveckling av bostadsbolagets processer, implementerar samt agerar systemägare i samarbete med kommunens digitaliseringsenhet samt systemleverantörer. Du driver, kartlägger, samordnar processer och arbetssätt. Allt utifrån ett hållbarhetsperspektiv inom såväl ekologiska, ekonomiska som sociala frågor. Rollen är både strategisk och operativ för att nå effektivare förvaltning och god kundnytta.
I rollen ingår även ett uppdrag som operativ vd för systerbolaget Marks Fastighets AB. Fastighetsbolaget äger kulturfastigheten Rydals Företagscenter och ett höglager på Assberg i Skene. I uppdraget som operativ vd rapporterar du till styrelsen för fastighetsbolaget. Fastighetsbolaget har inga anställda.
Ditt uppdrag inom fastighetsbolaget är att både upprätthålla ett levande hus fullt med verksamhet samt bevara det kulturella värdet med dess unika egenskaper. Du sköter uthyrning av lokaler, kund- och leverantörskontakter, underhåll, bevakning av avtal samt sälj- och marknadsföring. Tjänster inom fastighetsbolaget såsom löpande tillsyn och skötsel av fastigheterna samt ekonomi och viss administration hyrs idag in från Marks kommun. Tillsammans med bolagets styrelse driver du verksamheten framåt med inriktning på hög kvalitet, servicekänsla och förtroende.
Kompetens och personliga egenskaper
Du tänker strategiskt, pedagogiskt och agerar operativt på ett engagerat sätt. Vi ser att du har dokumenterade kunskaper och arbetserfarenhet inom digitaliseringsprocesser samt goda kunskaper i både fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling. Du har dokumenterad erfarenhet av verksamhetsutveckling och projektledarerfarenheter. Du har även behov av att ha insikt i juridiska frågor inom fastighet, såsom inköp, upphandling och avtal.
Du har mycket god systemvana och är van vid att arbeta i digitala verktyg inom fastighetsbranschen. Du har utbildning inom byggnadsteknik eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av att driva ett mindre eget företag samt kunskap om den kommunala sektorn är meriterande. Du kan gärna vara entreprenör idag med sälj- och marknadsföringserfarenhet och har ett utvecklat kontaktnät med näringslivet i kommunen och i närområdet.
Du har mycket goda kunskaper i svenska, och uttrycker dig väl i tal och skrift samt har b-körkort.
Ansökan
Vid slutligt urval kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Referenser från tidigare arbetsgivare kommer efterfrågas.
Vi har behov av att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, men vi ser långsiktigt på din anställning hos oss. Uppge din ev. uppsägningstid i ansökan.
Bra att veta
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi tar endast emot ansökningar digitalt via platsannons till vårt rekryteringssystem, inte via e-post eller brev.
Du kommer att få ett automatiskt svarsmail som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan.
Vi vill även informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att som kommunalägt bolag omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa.
Vi har valt annonserings- och marknadsföringsaktiviteter för denna rekrytering och därmed avsäger vi oss förfrågningar från andra aktörer.
Om du har frågor innan du söker
Upplysningar om anställningen och rollen som verksamhetsutvecklare lämnas av Svante Dahlquist, vd MBAB, 0320 21 73 15.
Upplysningar om vad uppdraget hos MFAB innebär lämnas av Tommy Västerteg, t f vd/ordförande MFAB 070-561 56 31.