OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, Arbetsgivarstöd, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.
ARBETSUPPGIFTER
Process- och organisationsutveckling utgör en del av verksamhetsområdet Digitalisering och beredningsstöd och ansvarar för Motala kommuns utvecklingsmodeller för projekt, uppdrag, processförbättring och förändringsledning. Som verksamhetsutvecklare är du direkt underställd verksamhetschefen för Digitalisering och beredningsstöd och har nära samarbete med kommunens övriga verksamhetsutvecklare.
I rollen som verksamhetsutvecklare ansvarar du för kommunens modell för processförbättring. Du säkerställer att den implementeras, förvaltas/hålls uppdaterad och används i kommunens verksamhet. Du tar även initiativ till och koordinerar utbildningar i ovanstående modell och arbetssätt. Du samordnar kommunens resurser kopplade till processförbättring och kan även projektleda olika utvecklingsinitiativ. Du är systemförvaltare av kommunens processverktyg Barium och av visualiseringsverktyget 2C8.
Du kommer att bistå kommunledning, styrgrupper, beställare, projektledare och berörd verksamhet med kartläggning, utveckling, analyser och uppföljning av verksamhet och förändringsarbete.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas som verksamhetsutvecklare i Motala kommun ska du ha en akademisk utbildning inom relevant ämnesområde, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha flerårig yrkeserfarenhet inom processförbättring och projektledning, gärna kompletterad med kunskap om förändringsledning och förvaltningsstyrning baserad på Pm3. Du ska ha erfarenhet av att använda digitala verktyg för processvisualisering och automatiserade processer.
Du ska kunna agera utifrån ett problemlösningsperspektiv samt vara kreativ och analytisk. Du är självständig och trygg i din profession, samtidigt som du är ödmjuk och lyhörd i ditt arbetssätt. Du trivs både i en strategisk roll där du organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt utifrån ett helhetsperspektiv och i en operativ roll där du är med och skapar resultat. Du är serviceinriktad samt har en mycket god förmåga att samverka och vidhålla goda relationer och nätverk. Du ska även ha goda pedagogiska färdigheter och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av politiskt styrd verksamhet och även har erfarenhet av en ledande befattning.
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.