OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Verksamheten är uppdelad i fyra stadsområden; Sydväst, Nordost, Hisingen och Centrum och du kommer att arbeta mot myndighetsutövningen.
Du blir en del i det systematiska förbättringsarbetet inom myndighet. Som verksamhetsutvecklare kommer du arbeta med stadens kvalitetsledningssystem som innebär exempelvis avvikelse-och synpunktshantering, egenkontroller på verksamhetsnivå och systematisk uppföljning och analys. Du kommer stödja verksamheten med att omsätta politiska mål till verksamhetsspecifika mål samt arbeta med uppföljning av stadsområdets verksamhetsplan. Du kommer samverka med verksamhetsutvecklare inom andra stadsområden samt på avdelningsnivå.
Du ska vid behov kunna leda och dokumentera olika utvecklingsprojekt. Vidare ska du kunna samordna och svara på tjänsteutlåtanden knutna till myndighet inom samtliga fyra stadsområden.
Du ska vara behjälplig med att forma olika enkäter m.m.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom beteendevetenskap, offentlig förvaltning eller motsvarande.
Du har tidigare vana av utredningsarbete.
För uppdraget krävs att du har goda IT- kunskaper då mycket av arbetet sker via olika plattformar.
Har du erfarenhet av arbete inom socialtjänst samt arbete inom en politiskt styrd organisation är det meriterande.
För uppdraget krävs att du är analytisk där du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information.
Vidare har du förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.
Du är kommunikativ och har förmågan att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.