Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2022/006933  
Arbetsmiljöverket är ansvarig förvaltningsmyndighet för arbetsmiljö- och arbetstidsfrågor. Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Arbetsmiljöverket har drygt 640 anställda. Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn över arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen och de föreskrifter som finns till lagstiftningen. Inspektionsavdelningen har cirka 360 medarbetare utspridda på fem regioner.  

Vi söker en verksamhetsutvecklare till avdelningsstaben på Avdelningen för Inspektion. Vi söker dig som vill göra skillnad genom att driva på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete som säkrar arbetsmiljön.   

Ditt nya jobb
Enheten för avdelningsstab inspektion har uppdraget att stödja avdelningsledningen såväl när det gäller det löpande arbetet som utvecklingsarbetet och har en samordnande funktion gentemot myndighetens övriga avdelningar. Dina arbetsuppgifter är mycket varierande men rollen har en profil mot systemförvaltning (bl a inspektionsstödet Ines) samt metodutveckling/effektivisering genom digitalisering. 

I rollen som systemförvaltare ansvarar du för den operativa förvaltningen av flera system inom myndighetens inspektionsverksamhet. Du ansvarar för att systemen förvaltas och utvecklas så att det ger rätt stöd åt verksamheten. Du ansvarar för utbildning och information. Du är länken i kraven från verksamhetens behov av funktioner i systemet och IT-enhetens systemutvecklare och systemtekniker.

När det gäller metodutveckling och effektivisering är fokus på att utveckla tillsynen och vårt uppdrag att bedriva inspektion. Här är det viktigt att förstå kärnverksamheten, identifiera utvecklingsbehov och kunna kommunicera effektivt i verksamheten om hur digitalisering kan stödja och utveckla verksamheten.

Andra vanligt förekommande uppgifter på staben är inriktade på planering, uppföljning, utredningar, beredningar inför beslut, arbete och ledning i projekt och processer i syfte att utveckla verksamheten med avdelningens uppdrag som grund.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om 120 gamla respektive 180 nya eller annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig   
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Mycket god skriftlig och muntlig förmåga i svenska språket

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet från arbete med
• digitalisering
• systemförvaltning
• ständiga förbättringar i processer
• metodutveckling
• projektledning
• processledning
• förändringsledning
• verksamhetsutveckling
• inspektion/tillsyn

Personliga egenskaper
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper.

För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk, se till helhet och ha ett driv mot kvalitetsutveckling och resultat. Rollen ställer höga krav på såväl kommunikativ som pedagogisk förmåga. Samarbete med andra är självklart. Att kunna leda sig själv och andra är viktigt liksom flexibilitet och prestigelöshet. Du ska kunna driva dina processer självständigt, vara lösningsorienterad och kreativ inom givna ramar. Du kan engagera andra i förändrings- och utvecklingsarbete. Det behövs förmåga att snabbt kunna ställa om planering och att prioritera.

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss. Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Vi vill vara en arbetsplats med bred mångfald. Olika perspektiv gör oss bättre.

Om du har frågor
Om du har frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta enhetschef Lena Lennerbrant, 010-730 93 89. Fackliga kontaktpersoner är Stefan Lennartsson för SACO, 010-730 98 57, Marita Jonsson för ST, 010-730 96 79 och Jenny Bengtsson för Seko, 010-730 94 71. Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen att skicka din ansökan senast den 27 februari 2022.

Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om oss
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 12 orter i Sverige.

Sammanfattning

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024