Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Övik Energi är mitt uppe i en spännande förändringsresa där digitalisering och förbättringsarbete är centrala delar i bolagets verksamhetsutveckling. Vi söker nu en Verksamhetsutvecklare som vill stötta chefer och medarbetare i att etablera en kultur av ständiga förbättringar.
I rollen som verksamhetsutvecklare blir du en nyckelperson i Övik Energis kvalitets- och förbättringsarbete. Du kommer att arbeta såväl bolags-övergripande med generell mognadshöjning som verksamhetsnära med specifika förbättringsuppdrag.
Om kvalitetssäkring och förbättring är målet, så är digitalisering ett viktigt medel. I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du därför att arbeta för att åstadkomma en ökad digital mognad som syftar till att förenkla och förbättra processer och arbetssätt.
Du kommer att tillhöra avdelningen för Verksamhetsstöd med 17 medarbetare och rapporterar direkt till avdelningschefen.
Arbetsuppgifter
I rollen ingår följande arbetsuppgifter:
Delta i utvecklings- och förbättringsarbete, t.ex. i form av process­utveckling eller digitaliseringssatsningar.
Bidra till förbättrade arbetssätt genom att utarbeta och implementera metoder för verksamhetsutveckling.
Förvalta vårt ledningssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Samordna externa revisioner samt genomföra interna förbättrings­revisioner av ledningssystemet.
Leda uppdrag/projekt av administrativ karaktär, såsom utredningar och förbättringsinitiativ.
Facilitera workshopar och genomföra utbildningar gällande förbättringsarbete.

Vem söker vi?
Vi söker dig som tilltalas av förbättringsarbete och förstår de möjligheter digitalisering kan erbjuda för att utveckla verksamheten.
Förutsättningar för tjänsten är därför att du
Har examen från teknisk, eller annan relevant, högskoleutbildning eller dokumenterad yrkeserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Har minst tre-fem års erfarenhet av arbete med verksamhets­utveckling (t.ex. processutveckling, förbättringsarbete, ledningssystem och lean).
Är väl insatt i hur IT-stöd kan nyttjas i förbättringsarbete.
Kommunicerar obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift.
Är självgående och tar stort eget ansvar för att säkra din leverans.
Är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor.

Meriterande:
Erfarenhet av ISO-standarder för kvalitet (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001)
Verksamhetsmodellering i 2c8
Erfarenhet av att ha arbetat med projektledning och förändringsledning
Relevanta certifieringar, såsom IRCA lead auditor, PMP, Prosci eller motsvarande

Är du intresserad av ett arbete i en spännande bransch?
Vi behöver din ansökan senast 2022-06-12.
Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid placerad i Örnsköldsvik.
Vid frågor kontakta Jonas Nilsson, Chef verksamhetsstöd, tfn 070-642 22 16.
Fackliga representanter:
Vision: Anna Sjölander 073-274 14 26
Ledarna: Stefan Fällström 070-680 34 46
Seko: Tapani Pohjola 070-347 50 85

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024