Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen utvecklas och behöver därför anställa ytterligare en verksamhetsutvecklare till en nyinrättad tjänst.

En ny Socialtjänstlag kräver förändrade arbetssätt och för att möta kommuninvånarnas behov behöver samverkan med andra aktörer utvecklas. 

Vad kan vi erbjuda dig?
Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta på socialförvaltningens centrala administration, tillsammans med förvaltningens två verksamhetsutvecklare. Uppdraget består i att vara processledare eller projektledare för olika processer och projekt som förvaltningen driver för att utveckla verksamheten och/eller implementera nya arbetssätt och system. Det kan t ex vara att fördjupa och utveckla samverkan med andra förvaltningar och externa aktörer.

Arbetet innebär att tillsammans med interna och externa aktörer driva processen framåt, stå för arbetssätt och metoder som stödjer processen framåt samt dokumentation av arbetsprocessen.
I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du att ha både interna och externa kontakter. Du kommer vara verksamhetens representant i flera olika samverkansforum samt driva och/eller ingå i olika typer av arbetsgrupper. I tjänsten ingår också att utveckla/samordna och genomföra utbildningar för olika målgrupper inom förvaltningen.

Vad söker vi hos dig?
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från ett eller flera av socialförvaltningens verksamhetsområden samt chefserfarenhet. Du bör också ha erfarenhet av att leda förändringsprocesser i stora organisationer.

För att lyckas i rollen som processledare krävs att du är utåtriktad, pedagogisk, noggrann och strukturerad samt tar egna initiativ. Tjänsten innebär samverkan med såväl interna som externa kontakter vilket kräver god samarbetsförmåga, att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt att du är flexibel och serviceinriktad. Du ska kunna arbeta lika bra självständigt som i grupp. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av metoder i förändrings- och processledning.
B-körkort är ett krav. 

Falköpings kommun
Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.


Övrigt
För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juli 2022
  • Ansök senast: 19 augusti 2022

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb