Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli vår nya kollega och bidra, utvecklas och arbeta i en verksamhet som skapar förutsättningar för inkludering och minskad hemlöshet? Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig och jobba med ett av de viktigaste områden i samhället- Boende och hemlöshet.
Avdelningen består av fyra verksamhetsområden där verksamheterna i första hand består av olika typer av boenden.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare ingår du i avdelning Boende och hemlöshet: Kvalitets- och utvecklingsgruppen under ledning av en verksamhetschef. Du arbetar tillsammans med andra verksamhetsutvecklare inom avdelningen samt chefer, medarbetare och andra samverkansaktörer i staden och/eller sjukvården.

Dina främsta arbetsuppgifter är att sätta dig in i avdelningens uppdrag och mål samt stadens hemlöshets- och boendestrategi och kunna bidra, planera och leda processer samt stödja chefer och medarbetare inom följande områden:
- Metodhandledning utifrån behov i våra klientnära verksamheter. Skapa strukturer för att underlätta metodarbetet inom avdelningen.
- Klientnära stöd i samarbete med chefer och behandlingsassistenter.
- Stöd till verksamhetschef i ledningsgruppsarbetet inom ett av de fyra verksamhetsområden- som t.ex. att bereda frågor, skapa beslutsunderlag, planera möten tillsammans med verksamhetschef samt dokumentera under ledningsgruppsmöten.
- Samordna stadenövergripande processer som rör hemlöshet och boende.

Eftersom uppdraget och arbetsuppgifterna kan variera och behöver anpassas efter behov som verksamheterna och staden har, kan ovannämnda arbetsuppgifter komma att ändras och utvecklas över tid. Detta kräver att du är flexibel och prestigelös. Du har en förmåga att röra dig i organisationens samtliga delar, både vad gäller det operativa, taktiska och strategiska, Uppdraget kräver en utvecklad färdighet avseende planering, organisering, strategi och struktur.

Arbetet grundar sig i att du ska kunna lägga upp ett givet uppdrag på ett självständigt sätt och involvera aktuella samarbetspartners i arbetet. Avstämning med närmsta chef och övrig avdelningsledning sker kontinuerligt.


KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver högskoleexamen inom socialt arbete, organisationsutveckling eller annat som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt.

Erfarenhet av att arbeta med boende eller hemlöshetsfrågor i staden är meriterande, liksom erfarenhet av att arbeta med och handleda i metoder som MI, LAB, ÅP, Case management.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024