OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Tjänsten är placerad inom samhällsbyggnad. Sektor samhällsbyggnad ska verka för en god samhällsutveckling, en effektiv samhällsbyggnadsprocess, ökad bostadsbebyggelse och verksamhetsetablering samt goda förutsättningar för ett rikt rekreationsliv inom kommunen. Stöd- och utvecklingsstabens, där funktionen är organiserad, uppdrag är i stora drag att ge stöd och förutsättningar för att övriga verksamheter ska kunna nå målbilden. Det är framför allt inom utveckling av samhällsbyggnadsprocessen som befattningen kommer att verka. Det finns nationella krav på en digital samhällsbyggnadsprocess och sektorn har en ambition att ha helt digitala arbetssätt på plats inom en snar framtid.
Stöd- och utvecklingsstaben består av 17 medarbetare och ansvarar för kommunens strategiska processer, Geodata samt sektorns utvecklingsarbete och administrativa processer.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du tillsammans med en kollega att utgöra ett stöd till chef inom Stöd- och utvecklingsstab men också gentemot övriga verksamheter. Det kan bland annat innebära att du ska stödja och samordna sektorns planerings- och uppföljningsarbete, driva utvecklingsprojekt inom flera områden. Du kommer också att föredra ärenden i nämnd och vara sektorns representant i sektorövergripande frågor. Visst administrativt arbete ingår. Då tjänsten delvis är ny kommer uppdraget att utformas efter den utbildning och erfarenhet som den som anställs har.
Exempel på arbetsuppgifter som kan komma att omfattas i tjänsten:
• Processkartläggningar och analyser
• Driva utvecklingsprojekt såsom digitalisering och innovation.
KVALIFIKATIONER
Du har en relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning inom digitalisering, förändringsarbete och/eller kommunikation är meriterande. Du har stor systemvana och mycket goda kunskaper inom Officepaketet.
Du har erfarenhet och kunskap av att delta, leda och samordna förändringsarbete, process- och kvalitetsutveckling samt planering och uppföljning på lång och kort sikt. Det är meriterade om du har arbetat med verksamhetsutveckling inom offentlig verksamhet samt med digitaliserings- och innovationsarbete. Det är en fördel om du har god kunskap i Stratsys samt 2c8.
Som person är du tydlig, analytisk och metodisk i ditt arbetssätt och har fokus på kvalitet och förbättring. Du är van att jobba självständigt och har en mycket god förmåga att organisera samt strukturera ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt. Vidare är du är prestigelös och samarbetar gärna och effektivt med andra människor för att nå gemensam framgång samt delar gärna med dig av din kompetens. Du kan snabbt sätta dig in i nya verksamheter, se helheten och skapa engagemang till nytänkande. Vi ser också att du är en kommunikativ person med en mycket god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift samt van att leda möten och genomföra presentationer. Du behöver ha ett stort intresse för samhällsfrågor, utveckling och prioritera kundnytta.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.