OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill DU vara med och utveckla servicetjänster inom områdena administration, vårdnära service och logistik inom Region Kronoberg? Då har vi den perfekta utmaningen för dig.
Vi söker en verksamhetsutvecklare till kundservice och logistik inom Regionservice, med placering på Centrallasarettet i Växjö.
Vi som arbetar inom kundservice och logistik skapar nytta och underlättar vardagen för invånare och medarbetare inom Region Kronoberg genom ett brett utbud av servicetjänster. Verksamheten består av 8 avdelningar och tillsammans sysselsätter vi drygt 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Tillsammans bidrar vi med en produktiv och kundorienterad verksamhet med hög kompetens och stort engagemang.
Vi vill nu öka effekten av vår verksamhetsutveckling, bland annat genom utveckling av våra arbetssätt och processer samt öka graden av standardisering och automatisering. För att göra oss framtidsredo behöver vi öka användningen av våra befintliga system och utveckla våra digitala strukturer, processer och arbetssätt, både internt och tillsammans med våra systerverksamheter.
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du ha ett varierande arbete med flera olika arbetsuppgifter av både operativ och strategisk karaktär. Exempelvis kommer ditt arbete att innefatta att tillsammans med avdelningschefer och verksamhetschef utveckla våra servicetjänster inom områdena administration, vårdnära service och logistik.
I din roll ingår även att leda vårt arbete med systemförvaltning som är uppbyggt enligt grunden för PM3. Du företräder verksamhetens behov, men behöver ha ett grundläggande intresse och förståelse för IT.
Övriga arbetsuppgifter omfattar bland annat:
• Leda och medverka i projekt och arbetsgrupper inom olika områden. Rollen innebär även många interna och externa kontaktytor.
• Arbeta med utveckling av vår dokumenthantering, och hålla ihop revidering och kvalitetssäkring av vissa styrande dokument.
Du kommer att ingå i kundservice och logistiks ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschefen.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har en för området relevant högskoleutbildning.
Du har dokumenterad erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller projektledning.
Du är en van IT-användare och det är en fördel om du har kunskap inom systemförvaltning enligt PM3-modellen samt administrativa stödsystem.
För att lyckas i rollen är det viktigt att vara strukturerad, lösningsorienterad och ha en god samarbetsförmåga. Du behöver ha förmågan att få ut effekter av det förbättringsarbete du driver och trivas med varierande arbetsuppgifter.
Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av kvalitetsarbete är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och uppnådda resultat i tidigare roller och uppdrag.
Vi planerar ett genomföra intervjuer till tjänsten den 14 och 15 december.
ÖVRIGT
Bifoga endast betyg och intyg som är relevanta för aktuell tjänst.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Verksamhetschef Johan Olehn
0470-58 93 21
Avdelningschef Göran Brentel
0470-58 77 72
Avdelningschef Mikael Ahlgrimm
0470-58 31 08
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24
Avdelningschef Gunilla Löf
0470-58 86 25, 0709-673106
Avdelningschef Daniel Arsunan
0470-58 70 80, 0767-207 980
avdelningschef Linda Svensson
0470-58 71 85
Avd.chef Patienttransporter och förrådsservice Lina Tibbelin
0470-58 20 50
Verksamhetschef Doris Johansson
0470-587738