OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Vi ska starta en ny enhet i socialförvaltningen Sydväst som har fokus på fastighet, säkerhet, IT, arkiv och mobilitet. Vi behöver i den enheten en verksamhetsutvecklare som kan leda, samordna och utveckla frågor i förvaltningen. Till en början kommer fokus ligga på mobilitetsfrågor och husansvar för våra två socialkontor. Framöver kan du få andra uppdrag som syftar till att stödja verksamheten.
Som mobilitetsansvarig i socialförvaltningen Sydväst stödjer du förvaltningens medarbetare att resa klimatsmart i tjänsten, med verksamhetsbilar, el-cyklar och kollektivtrafik. Du stödjer också verksamheten att följa de styrdokument som finns i Göteborgs Stad inom mobilitetsområdet och bidrar till att ställa om till en fossilfil fordonsflotta. Arbetet innefattar att kartlägga, analysera och förbättra processerna kring mobilitet. Du ansvarar också för att kommunicera frågor om mobilitet till chefer och medarbetare. Du är också kontaktperson till Göteborgs Stads Leasing.
Att samordna husansvaret på våra socialkontor innebär att du är ett stöd till cheferna på socialkontoren genom att omhänderta de frågor som rör lokalerna och möjliggöra för cheferna att fokusera på sitt kärnuppdrag.
Du jobbar på avdelningen för stab och kommunikation som också har funktioner inom fastighet, kris och säkerhet, IT, kommunikation, juridik, nämndadministration, arkiv med mera. Du kommer till en engagerad arbetsgrupp som har hög kompetens och goda resultat i medarbetarenkäten.
KVALIFIKATIONER
Utbildning - Krav
Tjänsten kräver högskoleexamen eller relevant yrkeshögskola.
Erfarenhet av processledning - Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda, samordna och utveckla arbetssätt.
Ansvarsfull - Krav
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Lyhörd - Krav
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.
Serviceinriktad - Krav
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.