Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

När du jobbar på Länsstyrelsen Östergötland påverkar du samhällsutvecklingen, varje dag. Du får använda din spetskunskap på landets bredaste myndighet, i samarbete med andra experter inom en rad olika områden, och i nära samverkan med nationella myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällets organisationer. Dina kunskaper kommer många till del, och du får arbeta både långsiktigt strategiskt och handfast i den östgötska vardagen. I stad och på landsbygd. I länet, i landet, i världen. Att arbeta på Länsstyrelsen Östergötland är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland.



Vi söker dig som vill jobba med verksamhetsutveckling som påverkar hela vår myndighet.

Du kommer att tillhöra en enhet som hanterar länsledningsnära stöd, verksamhetsstyrning, lokalförsörjning och service. Tillsammans med kollegor kommer du få möjlighet att bygga upp en funktion kring verksamhetsutveckling, omvärldsanalys och styrning. Du har chans att få ett omväxlande arbete på en arbetsplats med unik bredd som del av en samhällsbärande myndighet.

Dina arbetsuppgifter är främst att driva utveckling och nya arbetssätt. Din roll varierar mellan att vara strategisk och operativ. Du bistår ledning och verksamhet i kartläggning, analyser, utveckling och uppföljning. Dina uppgifter är att själv leda förändringar eller coacha andra som leder förändringsprocesser. Processutveckling och digitalisering är två av dina arbetsverktyg. I tjänsten ingår att informera och kommunicera både i tal och skrift samt att vara initiativtagare och inspiratör till utveckling av våra verksamheter. Att arbeta på Länsstyrelsen innebär även att du samarbetar inom många olika ämnesområden och med både externa och interna parter.

Vi vill att du har akademisk utbildning motsvarande lägst kandidatnivå inom samhällsvetenskap, systemvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer likvärdigt relevant. Vi vill att du har erfarenhet av att leda ­förändringar, genomföra processkartläggningsarbete, och att driva egna projekt. Du är en generalist med kunskaper i process- och systemförståelse. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift, samt kunskaper inom officeprogrammen och digitala mötessystem. Meriterande är erfarenhet av jobb inom offentlig förvaltning och arbete som metodstöd.

Som person är du strukturerad men även idé- och initiativrik. Du ska ha ett naturligt eget driv som leder oss framåt, men att du samtidigt kan bromsa vid behov. Du är duktig på att kommunicera och samarbeta. Du är positiv, professionell och prestigelös. Arbetet ställer krav på att du uthållig, reflekterande och analytisk. Att lätt kunna se både delar och helhet samt hur olika delar påverkar varandra är viktigt för att du ska lyckas i din roll. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Sysselsättningsgraden är 100 %. 

Övriga villkor
Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. 

Läs mer om våra förmåner och hur det är att arbeta hos oss på vår hemsida.

https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html

Vill du veta mer kontakta chef Linda Berglund, linda.c.berglund@lansstyrelsen.se, tel. 010-223 52 21.Fackliga företrädare för SACO är Magnus Roback, tel. 010-223 54 89 och för ST Nina Stenmark, tel 010-223 53 04.

Välkommen med din ansökan som du skickar via www.varbi.se. Din ansökan ska ha inkommit senast den 8 januari , ange ref nr 18457

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-223 52 34
SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Enhetschef Karin Sigvardsson
010-223 54 25
Funktionschef Elin Iseskog
010-223 54 31
HR-chef Ylva Jacobsson
010-2235245
Funktionschef Maria Taberman
010-223 53 76
Naturvårdshandläggare Nicklas Jansson
010-223 53 90
Enhetschef Madeleine Sjöberg Söderstedt
010-22 35 292
Receptionistansvarig Camilla Gyllström
010-223 52 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Östergötland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Östgötagatan 3 Linköping
None

Postadress

Östgötagatan 3
Linköping, 58186

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024