OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är att ta hand om allt radioaktivt avfall från de svenska kärnkraftverken. Det ska göras på ett säkert sätt för både människor och miljö.
I dag är cirka 600 personer anställda på SKB. Vi har ett omfattande samarbete med experter och uppdragstagare utanför företaget.
SKB:s huvudkontor är placerat i Arenastaden i Solna. Vi har även kontor i Oskarshamn och Forsmark/Östhammar, där vi har anläggningar och bedriver olika verksamheter inför byggandet av ett slutförvar för använt kärnbränsle.
Vi ser fram emot din ansökan!
Jobbeskrivning
Vill du arbeta med ett av tidernas viktigaste miljöskyddsprojekt?
Tiden är inne. Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Ditt övergripande mål är att tillsammans med ditt team bidra till en säker och hållbar hantering av svenskt radioaktivt avfall med liten påverkan på klimat och miljö. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar.
För oss handlar ledarskap om att nå mål genom sina medarbetare. Din uppgift som ledare är att samla kraften så att den blir större än summan av enskildheterna. Arbetet ställer höga krav på att koppla ihop människor, accelerera lärandet och att driva innovation.
Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket, mycket lång tid framåt?
Nu söker vi en drivande och engagerad verksamhetsutvecklare.
Vad du kommer att göra
I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du arbeta med företagets kort- och långsiktiga utveckling genom att driva strategi- och utredningsarbete så att verksamheten bedrivs styrt och effektivt. Som verksamhetsutvecklare inom SKB kommer du att:
kontinuerligt och proaktivt arbeta med att utveckla och förbättra verksamheten genom att efterfråga, uppmärksamma och hantera förbättringsförslag från verksamheten samt omsätta dessa i konkreta utvecklingsaktiviteter.
forma, utveckla och bereda beslutsunderlag, mötesunderlag och presentationer som stöd för vd och ledningsgrupp.
stödja vd och ledningsgrupp i utveckling av SKB:s strategi, målstyrning samt uppföljning av nyckeltal.
Här kommer du att arbeta
Enhet Ekonomi och verksamhetsstyrning ingår i avdelning Finans- och Affärsstöd där även enheter för IS-IT, inköp, juridik och administration ingår. Enheten har till uppgift att stödja vd i den interna styrningen och ledningen av SKB. Inom ramen för enheten ligger även mötesplanering såsom styrelsemöten och ägarmöten. Enheten har även till uppgift att koordinera de finansrelaterade frågorna inom SKB, bland annat finansiering, controlling, redovisning, ekonomisk uppföljning samt ekonomisk rapportering.
Kravspecifikation
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk examen eller liknande. För att lyckas i rollen ska du ha flera års relevant arbetslivserfarenhet.
Du har förmågan att växla mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter, vara analytisk och lösningsorienterad samt sätta verksamhetsnyttan främst. Det läggs betydande vikt vid att du har förmåga att leverera i tid och med efterfrågad kvalitet. Det är en förutsättning att du har lätt för att samarbeta samtidigt som du har förmåga att driva frågor och arbeta självständigt. Arbetet medför många kontakter internt och externt, varför du måste ha god social förmåga. Vi ser att du är kommunikativ och har förmåga att både lyssna och argumentera med integritet samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och goda grundläggande kunskaper i engelska. Körkort B är ett krav.
Stor vikt läggs vid din förmåga att på ett positivt sätt driva, samarbeta och samverka brett inom företaget och gentemot våra ägare.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av riskhantering, arbetsledning och projektverksamhet är meriterande.
Ytterligare information
Varför ska du arbeta hos oss?
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en spännande organisation med många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter.
Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation.
Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid.
Det här är vi, dina framtida arbetskamrater
På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet.
Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer.
På vår webbplats finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig.
Ytterligare information
Rekryterande chef: Anna Cato, 070-459 00 68
Rekryterare: Evelyn Fjellsdotter, 073-088 20 37
Fackliga företrädare är för Saco-SKB är Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Roger Ingvarsson, 070-618 83 45 och för Ledarna Per Carlsson 070-325 09 15.
Placeringsort: Solna eller Oskarshamn
Vattenfall och SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast den 19 januari 2023 Urval sker efter sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!
Tiden är inne. Tillsammans tar vi hand om framtiden.