Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Lidköpings kommun! 

Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig!
Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping.
Vi behöver bli fler – varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun!   




Om jobbet
Samhället går mot en allt högre grad av digitalisering.

Fler kunder efterfrågar smarta tjänster och förväntar sig högre tillgänglighet via digital service. Vi på Service ser att verksamhetsutveckling via digitaliseringen kommer bli allt viktigare för sektorn och kommunen. Genom att använda teknikens möjligheter vill vi förenkla för våra interna- likväl som våra externa kunder samt underlätta och effektivisera förvaltningens dagliga arbete. Att på ett effektiv och kostnadsmedvetet sätt kunna möta nuvarande och kommande uppdrag.



Arbetsuppgifter
Vi söker nu en verksamhetsutvecklare  som kan leda arbetet med processutveckling och digitalisering inom verksamheten i stort men med ett fokus på våra ekonomi- och inköpsprocesser. Ditt arbete innebär att analysera dels kundens behov av service och hur vi möter dem och dels möjligheter till effektivisering i våra egna verksamheter. Genom omvärldsbevakning följer du den digitala utvecklingen i samhället, ser möjligheter för vår verksamhet och guidar sektorn mot ett alltmer digitalt arbetssätt. Du kommer vara en viktig kugge i utvecklingsgruppen inom Område stab och utveckling, delta i arbetet kring inköpssamordning samt jobba aktivt med nätverkande inom kommunen och externt.

Vem är du
Du har en akademisk examen inom ekonomi, gärna med inriktning redovisning eller en utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst 5 års kvalificerad arbetslivserfarenhet inom ekonomi.

Vi söker dig som är innovativ, nyfiken, ser möjligheter och drivs av att tillsammans med andra utveckla verksamheten. Du har förmåga att växla mellan olika perspektiv och väva samman det till en helhet. Vi ser att du har erfarenhet av processledning och arbete med digitala tjänster, gärna inom en politiskt styrd verksamhet. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med förändrings och förbättringsarbete i kommunal organisation. Du är bra på att förankra idéer samt trivs och utmanas av förändrings- och utvecklingsarbete. Du har hög social kompetens och gillar att möta kunder och medarbetare i sociala sammanhang. Ekonomisk hushållning liksom ordning och reda är en självklarhet för dig.



Övrigt
Tjänsten är tillsvidare på heltid med start enligt överenskommelse.

B-körkort och Bank-ID är ett krav för tjänsten. 

Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Lidköpings kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!


Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Service, stab och utveckling
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 augusti 2023
  • Ansök senast: 18 augusti 2023

Liknande jobb