OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och ca 1000 anställda.
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen driver kommunens samhällsplanering, miljö-, naturvårdsarbete och ansvarar för en god och hållbar boendemiljö för Salems invånare. Vi är ca 50 medarbetare som arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen, tekniska nämnden och bygg- och miljönämnden. Tjänsten som verksamhetsutvecklare rapporterar till förvaltningschef och är placerad på en enhet som består av en verksamhetsutvecklare, en nämndsekreterare samt en registrator.Arbetsbeskrivning
Vi söker en verksamhetsutvecklare till miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen.
Som verksamhetsutvecklare är ditt uppdrag att leda arbetet med att analysera och utveckla samhällsbyggnadsprocessen och dess delprocesser både på operativ och strategisk nivå. I detta arbete är digitalisering en viktig komponent. I processarbetet stöttar du med att utveckla arbetsmetoder och rutiner som skapar leveranser som samspelar med invånarnas behov samt kommunens målsättningar. Du kommer att arbeta med förvaltningsövergripande frågor, men även med de olika verksamheternas specifika frågor. Du ansvarar även för att utveckla och förvalta förvaltningens projektmodell samt att leda arbetet med mål och verksamhetsplan och med uppföljning av målarbetet. En del i uppdraget innebär omvärldsbevakning och samverkan med andra kommuner och även samarbeta med övriga förvaltningar i Salems kommun.
Kvalifikationer
Du har en universitets- eller högskoleutbildning samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter både på strategisk och operativ nivå. Du har god kunskap i att leda process- och utvecklingsarbete. Som en del i arbetet med digitalisering är det viktigt att du har förståelse för systemrelaterade frågor.
Vi söker dig som har en god analytisk förmåga, som med lätthet kan sätta dig in i olika sammanhang och frågeställningar och har förmågan att kunna se både helheten och detaljer. Du är ansvarsfull, strukturerad och har en drivkraft som gör att du får saker gjorda på ett effektivt och genomtänkt sätt. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara kommunikativ och ha förmåga att arbeta såväl självständigt som att samarbeta väl i grupp.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsättning enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 2023-09-10.
Till den här ansökan vill vi att du fyller i urvalsfrågorna noggrant då det är dem vi använde oss av för att göra urvalet. Du behöver inte skicka med ett personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund