Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härjedalens kommun!

Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. 

Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: flyttahit@herjedalen.se eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. 



Verksamhetsutvecklare, uppdrag - nya socialtjänstlagen

Skulle du vara intresserad av en nyckelroll i omvandlingen av Härjedalens socialförvaltning mot en mer hållbar och tillgänglig verksamhet? Under 2025 står vi inför en ny socialtjänstlag som innebär att vi behöver ställa om för att möta lagkrav som innebär en mer tillgänglig, hållbar och kunskapsbaserad socialtjänst. Tjänsten som verksamhetsutvecklare innebär en unik möjlighet för dig att vara med och forma framtidens socialtjänst tillsammans med oss.
Du kommer arbeta brett över hela socialförvaltningens verksamhetsområde vilket inkluderar individ- och familjeomsorg, biståndshandläggning, äldreomsorg, HSL och funktionsstöd.

Vi söker en engagerad verksamhetsutvecklare som lockas av utmaningen att samordna socialförvaltningens omställningsarbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning som verksamhetsutvecklare i förvaltningens kvalitétsteam. Det inledande uppdraget riktas mot nya socialtjänstlagen inledningsvis och övergår sedan till en allmän tjänst som verksamhetsutvecklare.  

Arbetsuppgifter
Rollen kommer innebära både strategiskt och operativt arbete där du dels kommer ha en fot i planering, omvärldsbevakning och koordinering av omställningsarbetet. Dels en fot i det operativa arbetet där du tillsammans med ledningsgrupper, verksamhetsutvecklare och stödfunktioner utför praktiskt verksamhetsnära utvecklingsarbete. Detta kan innebära att du leder förbättringsprocesser och har en handledande funktion i pågående arbete kopplat till nya socialtjänstlagen.

Du förväntas också kontinuerligt sammanställa information om arbetet som kommuniceras förvaltningsövergripande och till politiken.
Som stöd i arbetet förväntas du samverka med bland annat kommunförbundet Jämtland Härjedalen och Sveriges kommuner och regioner (SKR). Internt kommer du arbeta nära socialförvaltningens kvalitetsteam som består av verksamhetsutvecklare, systemadministratörer, socialt ansvarig samordnare samt medicinskt ansvarig sjuksköterska.
Du rapporterar direkt till socialförvaltningens ledningsgrupp som består av representanter från våra fem lokala ledningsgrupper; LSS, HSL, IBÖ, SÄBO och Hemtjänst.

Kvalifikationer
För rätt förutsättningar att lyckas i rollen är ser vi att du har socionomexamen eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser också att yrkeserfarenhet från socialtjänsten är nödvändig. Erfarenhet från flera verksamhetsområden och erfarenhet av verksamhetsutveckling ses som meriterande.
 
Uppdraget kommer innebära en hög grad av kommunikation, dokumentation och illustration vilket fordrar goda kunskaper i officepaketet samt god kunskap i Svenska i både tal och skrift.

I rekryteringen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper.
Vi ser fram emot att välkomna dig till socialförvaltningen i Härjedalens kommun!

Personliga egenskaper
Som person är du inlyssnande och nyfiken, du har en god förmåga att engagera och inspirera. Du har mod att ta egna initiativ och en förmåga att strukturera ditt arbete och arbeta autonomt.

I rekryteringen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Flexibel och varierande roll med hög delaktighet och möjlighet att påverka sitt arbete.

Förmåner för medarbetare i kommunen inkluderar
Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag
Semesterväxling
Individuell kompetensutveckling
Förtroendetid
Möjlighet till distansarbete på deltid

Kontaktinformation
Anneli Stenberg, Fackligt ombud Vision, anneli.stenberg@herjedalen.se

Jonas Svärdstam, Biträdande Förvaltningschef, 068017649, jonas.svardstam@herjedalen.se

Arbetsplats
Svegsgatan 9

842 32 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2024
  • Ansök senast: 24 maj 2024

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


15 november 2024

Samordnare

Samordnare

15 november 2024

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd till kommun i Stockholm

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd till kommun i Stockholm

15 november 2024