Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare.

Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Vår dynamiska personalavdelning består av fyra HR-strateger och tre lönekonsulter, en assistent samt en personalchef. Vi är ett sammansvetsat gäng som trivs i varandras sällskap och som delar en gemensam vision om att växa och utvecklas tillsammans. Hos oss kan du arbeta på distans två gånger i veckan. Vi är i en utvecklingsfas där vi ser möjligheter att stärka vår leveransförmåga, effektivisera arbetssätten och skapa synergieffekter genom vår kollektiva intelligens och med hjälp av digitala möjligheter. Här fokuserar vi på varandras styrkor, växer och gör varandra bättre! I denna utvecklande miljö kommer din innovativa förmåga och driv sätta prägel för hur vi tillsammans kan utvecklas. "Sky is The Limit" hos oss och du får chansen att bli en del av detta!

Just nu söker vi en medarbetare med fokus på process- och systemutveckling samt digitalisering. I dagsläget hanteras vår löne- och personaladministration i systemet Heroma där lönekonsulterna tillsammans med Laholms kommun förvaltar och sköter systemet med stöd av vår leverantör. Ambitionen framgent är att vårt system ska ses över, utvecklas och effektiviseras för att bättre stödja HR och löneprocesser.
Exempel på arbetsuppgifter i rollen:

Andra linjens support
. Ge support och lösa avancerade tekniska problem
. Ansvara för löpande underhåll av systemet
. Utfärda behörigheter och säkerställa korrekt åtkomst
. Dokumentera rutiner och processer

Manualer och utbildning
. Skapa och uppdatera manualer för systemanvändning
. Utbilda användare i systemets funktioner och nya uppdateringar
. Säkerställa användarvänligheten av Heroma i samarbete med kollegor

Rådgivande stöd och utveckling
. Fungera som rådgivande stöd till olika verksamheter
. Driva utveckling och förbättring av arbetsprocesser inom Heroma
. Arbeta nära med grannkommunen Laholm i driften av Heroma
. Hantera krav och samla in användarbehov
. Upprätthålla och utveckla relationer med leverantörer
. Ställa krav på leverantörer vid behov av externa lösningar

Omvärldsbevakning, digitalisering och implementering
. Omvärldsbevaka för att identifiera nya trender och tekniker inom HR och löneadministration
. Genomföra behovsanalyser inom HR- och löneområdet samt utveckla och implementera nya digitala arbetssätt
. Samordna, utveckla och digitalisera systemstödet för att optimera verksamheten
Vi är öppna för olika bakgrunder och ser fram emot att arbeta tillsammans med dig som delar vår passion för att vara drivna och utvecklingsinriktade. Har du en annan bakgrund än den vi önskar men som kan vara relevant för arbetsbeskrivningen? Uppfyller du bara en del av kraven men är driven, resultatinriktad och brinner för system och digitalisering? Sök gärna!

För att lyckas med uppdraget är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta strategiskt, operativt och med processutveckling inom HR/löneområdet. Vi ser att du har erfarenhet av att driva digitaliseringsprocesser och implementera nya arbetssätt. Det är viktigt att du har förmåga att flexibelt samverka verksamhetsnära, men skifta fokus vid behov. Du har bred kunskap inom digitalisering, HR, lön och system och är van vid ett flexibelt och situationsanpassat arbetssätt helst i en kommunal verksamhet. Du har en bred förståelse för hur HR processer och löneadministration samspelar utifrån ett systemperspektiv och hur det påverkar arbetsflöden.
Vidare ser vi gärna att du har följande kompetenser:

. Förmåga att kommunicera och samarbeta effektivt med diverse aktörer på olika nivåer.

. Stark förmåga att analysera och förstå verksamhetens behov samt omvandla dem till praktiska lösningar.

. Har lätt för att lära dig nya saker och ta egna initiativ för att hitta kunskap. Du är också van att navigera mellan olika system och verktyg, helst i Heroma.

. God förståelse för HR-processer och löneadministration utifrån systemperspektiv

Bifoga endast CV där ovan kvalifikationer tydligt framgår.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Ronja Morales Nilsson, personalchef, 072-179 32 45
Referenstagning från framtida kollegor, be att bli kopplad till Personalavdelningen via kommunens Kontaktcenter 0345-180 00

Fackliga företrädare
Vision
Samtliga fackliga företrädare nås via kommunens Kontaktcenter 0345-180 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hylte Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2024
  • Ansök senast: 23 juni 2024

Liknande jobb