OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
Vill du vara med och utveckla en verksamhet med helhetssyn och framtidstro samt bli en viktig resurs inom Bildningsförvaltningens ledning?
Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till förvaltningens övergripande arbete där du kommer ha stor påverkan på våra arbetssätt och strukturer.
Välkommen att utveckla framtidens skolor med oss i Kramfors kommun!
ARBETSUPPGIFTER
Bildningsförvaltningen har för närvarande uppdrag att utveckla arbetsformerna för ekonomi, personal, systematiskt kvalitetsarbete och inte minst arbetsmiljö. I uppdraget ingår bland annat att ta fram underlag till nämnd, vara ett stöd i förvaltningens utvecklingsarbete. Du kommer också att vara delaktig i att ta fram policydokument, bistå i olika typer av ansökningar t.ex. statsbidrag och sedan vid redovisningar av dessa.
Som verksamhetsutvecklare i Bildningsförvaltningen kommer du att arbeta direkt underställd förvaltningschef och också i nära samarbete med förvaltningens verksamhetschefer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en treårig universitets- eller högskoleexamen inom ett område arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
Du har erfarenhet av att driva utvecklingsarbete på strategisk nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom det offentliga skolväsendet. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsledning samt erfarenhet av att arbeta med digitala innovationer.
Du behöver kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift och ha förmågan att förmedla kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Vi ser även att du har god kunskap gällande aktuell lagstiftning och goda IT-kunskaper. För att utveckla arbetet på alla nivåer behöver du ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
Som person tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är en god analytiker som har förmåga att se samband, dra logiska slutsatser utifrån komplex information och föreslå möjliga lösningar. Du har ett öga för detaljer, utan att tappa fokus på helheten, du är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.
I din yrkesroll är du mål- och resultatorienterad och stimuleras av att bidra till en effektiv och kvalitetsmedveten organisation. Du trivs i en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt och ta stort ansvar, samtidigt som du värdesätter och själv bidrar till ett bra samarbete inom verksamheten.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html