Verksamhetsutvecklare digitalisering

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
IT-enheten består av tre medarbetare idag som arbetar med kommunens digitalisering, själva IT-driften är outsourcad till extern leverantör där IT-enheten innehar beställarfunktion. Nu söker vi en verksamhetsutvecklare kring digitalisering.

Kommunens verksamheter behöver hjälp med att digitalisera sina processer för att möta framtidens krav på spårbarhet och tillgänglighet. Mycket av kommunikationen ut mot våra medarbetare sker idag redan digitalt men det saknas integrationer och digitala processer in mot våra verksamhetssystem. Denna tjänst ska ge stöd och leda våra verksamheter i digitaliseringsprocesserna. Detta genom att använda de verktyg som finns i kommunen och få dem att arbeta tillsammans. Då vi är få på enheten innebär tjänsten även att hoppa in som ersättare för kollegor för att bibehålla en hög servicegrad mot våra användare.
Som verksamhetsutvecklare digitalisering kommer du att ansvara för att
• Initiera och genomföra olika digitaliseringsprojekt
• Tillsammans med verksamheten fastställa vilka projekt och tillämpningar som är lämpliga att digitalisera för att effektivisera processerna samt coacha verksamhetens personal.
• Utarbeta digitala handlingsplaner för kommunens verksamheter
• Vara delaktig i implementeringen genom att coacha verksamheten och dess personal
• Att följa upp och säkerställa processerna för ledning och politik
• Säkerställa kvaliteten i genomförandet och resultat.
• Analysera pågående aktiviteter, initiera synergier och förbättringsförslag såväl inom kommunen som dess omvärld.
• Arbeta med integrationer och automatisera digitala flöden.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
Är processorienterad med erfarenhet av att leda förändringsarbete och projektledning.
Har erfarenhet av liknande arbeten.
Är bra på att kommunicera och förankra nya arbetssätt.
Kan se möjligheter och effektivisering inom alla led.
Har förmåga att hantera administrativa arbetsuppgifter, speciellt viktigt i rapportering och uppföljning av projekten.
Har kännedom om offentlig sektor och dess verksamhet.
Är ödmjuk person med god social förmåga.
Är självgående, resultat- och målorienterad och har analytisk förmåga
Har erfarenhet av enklare programmering, scriptning, integrationsmotorer, mm.

Kompetens som är meriterande:
Erfarenhet av arbete med integrationsplattform (Mule ESB), processplattform (Barium Live), e-tjänsteplattform (Abou), SQL och Microsoft Office. Erfarenhet av arbete med informationssäkerhet och projektarbete.

Det är viktigt att du är självgående och på ett strukturerat och omdömesfullt sätt väger samman komplex information och olika hänsynstagande inför beslut för att driva processerna vidare. För att verksamheten ska fungera på bästa sätt är ett professionellt arbetssätt med lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination med ett serviceinriktat sätt egenskaper som vi fäster stor vikt vid. Då arbetsuppgifter ställer stora krav på specialistkunskap är det väsentligt att du kontinuerligt underhåller dina kunskaper inom området och är en kunskapsresurs för andra inom organisationen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mustapha Radi
0346-885415
Mikael Paulsson
0346- 885267
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Miodrag ”Miki” Gocic
0346-885416
kanslichef Henrik Lundahl

kommunchef Rolf Landholm

Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Håkan Gullberg

Kommunstyrelsens ordf Mari-Louise Wernersson

kommunchef Rolf Landholm
0346-88 61 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast.
  • Publicerat: 14 oktober 2016

Besöksadress

Nygatan 34 31180 FALKENBERG
None

Postadress

None
FALKENBERG, 31180

Liknande jobb


Digitaliseringsstrateg till Sjöbo kommun

Digitaliseringsstrateg till Sjöbo kommun

30 oktober 2024

14 november 2024

13 november 2024

12 november 2024