OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Nu söker vi en verksamhetsutvecklare digitalisering som ska arbeta förvaltningsövergripande med utveckling och kvalitetssäkring av centrala processer, inom administration, personal, ekonomi, IT, mm.
Arbetsuppgifter
- Du arbetar med projektledning, processkartläggning och processledningsarbete.
- Du har en ledande roll i kommunledningskontorets digitala utveckling, kan ställa om inom olika verksamhetsområden och verkar som en brygga mellan verksamhet och IT.
- Du är projektledare för utvecklingsuppdrag, som ligger inom ansvarsområdet för kommunledningskontoret.
- Du kvalitetssäkrar och utvecklar kommungemensamma processer inom kommunledningskontorets samtliga avdelningar.
- Tjänsten innehåller både operativt och strategiskt arbete.
Kravprofil
- Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning eller motsvarande för rollen som verksamhetsutvecklare.
- Du har erfarenhet av arbete med effektiviserings- och digitaliseringsprocesser.
Tjänsten förutsätter goda IT-kunskaper och att du arbetat med processutveckling och processkartläggning, samt erfarenhet av liknande arbete i en politiskt styrd organisation. God kunskap och tillämpning av svenska i tal och skrift är ett krav.
Vi söker dig
- Som tycker om att samarbeta för att nå uppsatta mål och tar ansvar för dina uppgifter.
- Är serviceinriktad och har lätt för att anpassa dig efter ändrade förutsättningar och är uthållig i arbetet med att nå resultat.
- Har en bra förmåga att göra avvägningar och prioriteringar för att komma vidare i arbetet och få tidplaner att hålla.
- Eftersom mycket av arbetet i många delar bedrivs långsiktigt så är du strategisk i din läggning och kan avgöra vad som leder till ett bra resultat på sikt.
- Har god pedagogisk förmåga
Övrigt
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden, tjänsten kan därmed komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Personlighetstest kan komma att användas som komplement till intervju. Välkommen med din ansökan!
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078