OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boverket är en statlig myndighet som arbetar med frågor som rör samhällsplanering, byggande och boende. Myndigheten har regeringens uppdrag att leda arbetet med ett hållbart samhällsbyggande till nytta för medborgarna. Boverket är en myndighet i utveckling både vad det gäller uppgifter och arbetssätt. Myndigheten har ca 230 anställda och finns i Karlskrona. Myndigheten har också en mindre del av sin verksamhet lokaliserad till Stockholm.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en process/verksamhetsutvecklare med inriktning mot digitalisering av det interna och det externa arbetet på Boverket. Arbetet innebär att identifiera, utveckla och driva förändringsprocesser kopplat till regeringens e-förvaltningsstrategi för en ökad effektivitet med hjälp av digitalisering. Som en resurs för hela Boverket kommer din roll att driva nya utvecklingsfrågor, arbeta i pågående digitaliseringsprojekt men även att delta i externa projekt där Boverket samverkar med bl.a. andra myndigheter kring digitaliseringsfrågor inom vårt verksamhetsområde. Arbetet är både operativt och strategiskt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har kvalificerad erfarenhet av arbete med digitaliseringsfrågor, samt utvecklingsarbete och projektledning av större projekt i motsvarande organisationer. I grunden har du en akademisk utbildning som är relevant för uppdraget.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att facilitera workshoppar, utbildningar eller liknande aktiviteter, eller om du har erfarenhet av rollen som scrum master. Det är också meriterande om du är certifierad som projektledare.
Det är önskvärt att du har kunskap och erfarenhet av kravställning och upphandling inom offentlig förvaltning.
Som person är du drivande, gillar utmaningar och bra på att samverka med andra i team. Du är analytisk och kan kommunicera komplicerade frågeställningar, både med specialiser inom digitalisering och med lekmän. Du kan kommunicera tydligt i tal och skrift på svenska och engelska. Det är viktigt att du har förmågan att skapa kontakter, utveckla nätverk och föra dialog både inom och utom organisationen. Vi fäster stor vikt vid dessa personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Aditro Offentliga Jobb.
Vid ansökan kommer dina personuppgifter att hanteras enligt personuppgiftslagen, PUL. Genom din ansökan samtycker du till hanteringen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande du själv bedömer som olämpliga att lämna ut, tag kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har Boverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
personal-/HR-specialist Kristina Jönsson
0455-35 32 19
personaladministratör Christina Harrysson
0455-35 31 53
rättschef Yvonne Svensson
0455-35 30 92
Konsult Boardtalk Marina Sjölin
070-790 10 34
Avdelningschef Peter Fransson
0455-35 33 70