Verksamhetsutvecklare digitalisering till Bygglovsavdelningen

Verksamhetsutvecklare digitalisering till Bygglovsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Bli en del av Sveriges vassaste Stadsbyggnadskontor!

Om tjänsten
Örebro är en kommun med stark tillväxt och på stadsbyggnad planerar vi för utvecklingen av vårt framtida Örebro. Politiken är våra uppdragsgivare som vi har ett tätt samarbete med, samtidigt har vi alltid medborgarna i fokus. Fler ska få möjlighet att bo, arbeta, uppleva och trivas här. Vi har höga ambitioner att Örebro ska vara en hållbar, attraktiv och trygg kommun och det är nära mellan stadsmiljö och stadsnära naturområden. Vi arbetar enligt den omtalade Örebromodellen där god planberedskap och långsiktighet kombinerat med flexibilitet och proaktiva arbetssätt är nycklarna till framgång.  Vi är modiga och testar ofta nya sätt att hantera de utmaningar vi ställs inför. Vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra våra processer för att Örebro ska bli en än bättre plats för våra medborgare, företag och besökare. Genom nyfikenhet, kreativitet och engagemang vill vi tillsammans planera för den bästa versionen av Örebro!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ansvara för bygglovsavdelningens digitala arbete
• aktivt initiera och driva projekt kopplade till avdelningens verksamhetsutveckling
• sköta verksamhetens del i förvaltandet av verksamhetssystem och e-tjänster
• utbilda och hjälpa medarbetare i frågor som rör verksamhetssystem och e-tjänster
• samarbeta med kommunens digitaliseringsavdelning och e-team
• sköta verksamhetens kontakt med systemleverantörer
• delta i förvaltningens övergripande digitaliseringsarbete

Kompetenskrav


• högskoleutbildning om minst 180 poäng inom ett område som arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet eller utbildning inom IT-området

För att trivas hos ska du dels ha ett stort intresse för IT-teknik och problemlösning men också vara intresserad av att dela med dig av din kompetens och hjälpa användare.
Du bör ha drivkraft och på egen hand kunna driva ditt arbete framåt. För att lyckas i rollen behöver du också vara drivande och uthållig med en god förmåga att kunna göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet i ditt arbete. Du ser möjligheter i utmaningar, har en god initiativförmåga och har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du har ett genuint intresse för digitaliseringens möjligheter, din problemlösande analysförmåga är hög, du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Arbetet kräver också goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av verksamhetsutveckling
• kunskap om bygglovsprocessen
• erfarenhet av verksamhetssystemet ByggR
• erfarenhet av e-tjänsteplattformen Abou
• erfarenhet av strategiskt IT-arbete
• erfarenhet av systemförvaltande arbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadsmiljöinvesteringar, mark och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, GIS och kartframställning. På förvaltningen arbetar cirka 150 medarbetare som har olika specialistkunskaper. Vi är en sammansvetsad förvaltning, vi lär oss av varandra och vi strävar ständigt mot en än högre tillitskultur. Vårt nybyggda kontor i Citypassagen är modernt och aktivitetsbaserat och ligger i direkt anslutning till Resecentrum och nära city. Det finns också möjligheter att delvis jobba på distans.

Så tycker medarbetarna om Stadsbyggnad

I den årliga medarbetarundersökningen lyfts flera styrkor t.ex. bra kollegor, intressanta arbetsuppgifter och ett ledarskap som ger förutsättningar att ta ansvar i arbetet samt som visar förtroende för sina medarbetare.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 29 september.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 29 september 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024