OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av Sveriges vassaste Stadsbyggnadskontor!
Om tjänsten
Örebro är en kommun med stark tillväxt och på stadsbyggnad planerar vi för utvecklingen av vårt framtida Örebro. Politiken är våra uppdragsgivare som vi har ett tätt samarbete med, samtidigt har vi alltid medborgarna i fokus. Fler ska få möjlighet att bo, arbeta, uppleva och trivas här. Vi har höga ambitioner att Örebro ska vara en hållbar, attraktiv och trygg kommun och det är nära mellan stadsmiljö och stadsnära naturområden. Vi arbetar enligt den omtalade Örebromodellen där god planberedskap och långsiktighet kombinerat med flexibilitet och proaktiva arbetssätt är nycklarna till framgång. Vi är modiga och testar ofta nya sätt att hantera de utmaningar vi ställs inför. Vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra våra processer för att Örebro ska bli en än bättre plats för våra medborgare, företag och besökare. Genom nyfikenhet, kreativitet och engagemang vill vi tillsammans planera för den bästa versionen av Örebro!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ansvara för bygglovsavdelningens digitala arbete
• aktivt initiera och driva projekt kopplade till avdelningens verksamhetsutveckling
• sköta verksamhetens del i förvaltandet av verksamhetssystem och e-tjänster
• utbilda och hjälpa medarbetare i frågor som rör verksamhetssystem och e-tjänster
• samarbeta med kommunens digitaliseringsavdelning och e-team
• sköta verksamhetens kontakt med systemleverantörer
• delta i förvaltningens övergripande digitaliseringsarbete
Kompetenskrav
• högskoleutbildning om minst 180 poäng inom ett område som arbetsgivaren bedömer relevant eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• erfarenhet inom IT-området
För att trivas hos ska du dels ha ett stort intresse för IT-teknik och problemlösning men också vara intresserad av att dela med dig av din kompetens och hjälpa användare.
Du bör ha drivkraft och på egen hand kunna driva ditt arbete framåt. För att lyckas i rollen behöver du också vara drivande och uthållig med en god förmåga att kunna göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet i ditt arbete. Du ser möjligheter i utmaningar, har en god initiativförmåga och har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du har ett genuint intresse för digitaliseringens möjligheter, din problemlösande analysförmåga är hög, du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Arbetet kräver också goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av verksamhetsutveckling
• erfarenhet av systemförvaltande arbete
• erfarenhet av strategiskt IT-arbete
• kunskap om bygglovsprocessen
• erfarenhet av verksamhetssystemet ByggR
• erfarenhet av e-tjänsteplattformen Abou
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadsmiljöinvesteringar, mark och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, GIS och kartframställning. På förvaltningen arbetar cirka 150 medarbetare som har olika specialistkunskaper. Vi är en sammansvetsad förvaltning, vi lär oss av varandra och vi strävar ständigt mot en än högre tillitskultur. Vårt nybyggda kontor i Citypassagen är modernt och aktivitetsbaserat och ligger i direkt anslutning till Resecentrum och nära city. Det finns också möjligheter att delvis jobba på distans.
Så tycker medarbetarna om Stadsbyggnad
I den årliga medarbetarundersökningen lyfts flera styrkor t.ex. bra kollegor, intressanta arbetsuppgifter och ett ledarskap som ger förutsättningar att ta ansvar i arbetet samt som visar förtroende för sina medarbetare.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 november.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67