OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en verksamhetsutvecklare som ska arbeta centralt på Stadsledningskansliet. Arbetet handlar om Borås Stads digitaliseringsresa, välkommen att ansöka om du vill vara en del av den!
Strategisk IT ingår i avdelningen Ekonomistyrning som är en del av Stadsledningskansliet i Borås Stad.
Vår uppdragsgivare är Kommunstyrelsen. Vi arbetar med strategiska IT-frågor och IT-styrning. Vi arbetar tillsammans med våra förvaltningar, bolag och Data Service som är Borås stads interna resurs för IT-leveranser inom drift, support och tjänsteleveranser. Fokusområden vi arbetar med är bl.a. digitalisering, automation, molntjänster, identitetshantering, informationssäkerhet och IT-arkitektur.
Nu söker vid dig som vill ha ett roligt och meningsfullt arbete tillsammans med oss! Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och engagerade kollegor där vi arbetar på ett agilt arbetssätt!
På Stadsledningskansliet sitter vi centralt i Borås med närhet till Borås Centralstation och Resecentrum.
Verksamhetsutvecklare Digitalisering (vikariat)
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat ingå:
Projekt inom IT och digitalisering, leda och genomföra uppdraget tillsammans med en genomtänkt kommunikationsplan
Vara deltagare i olika uppdrag
Arbeta tvärfunktionellt och där du tidigt behöver sätta en tidsplan och vilka som ska vara med så inga hinder möts på vägen och att du håller ihop helheten för ditt uppdrag
Möjliggöra vår fortsatta digitalisering och utveckling inom stadens olika verksamheter och utredningar, bl.a. genom att utarbeta beslutsunderlag och rekommendationer
Du är en do' er som är analytisk, strukturerad och har en förmåga och drivkraft att leda dig själv men också andra och får saker att hända. Du har lätt för att skapa förtroende hos andra. Genomförandet kommer att ske både genom eget arbete och tillsammans med andra och där verksamheten kommer att inkluderas.
Övrig information
Borås Stad vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och tillit.
Mer information om Borås Stad som arbetsgivare hittar du här: Jobba i Borås Stad!
Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk examen inom exempelvis IT och digitalisering eller systemvetenskap alternativt har motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har erfarenhet av verksamhetsutveckling, projektledning och IT-lösningar. Du innehar IT-kompetens och förståelse för vilka krav som bör ställas IT kopplat till digitalisering. Du har även erfarenhet av förändringsledning och informationshantering samt bred och aktuell kunskap inom den digitala omvärldsutvecklingen.
Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Du har en god förmåga att bygga relationer på alla nivåer i organisationen tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor.
Du skapar samarbete, engagemang, delaktighet och bidrar till gruppens utveckling, har förmågan att skapa struktur, transparens samt kunna förenkla sammanhang i en komplex miljö.
Du är ansvarstagande och känner stort ägarskap över ditt ansvarsområde och för att vara rätt person behöver du vara initiativtagande och självgående.
Meriterande om du har:
Erfarenhet av arbete inom digitalisering i offentligt förvaltning
God kännedom inom digitaliseringsarbete för en kommun i Borås Stads storlek
Erfarenhet av arbetssätt enligt agila metoder
I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan
Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.