Verksamhetsutvecklare ERP

Verksamhetsutvecklare ERP

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kombinationen av IT och ekonomi? På SSAB får du nu möjlighet till detta genom att utveckla och driva förbättringsarbete för processer och system kopplade till ekonomi.

Företagspresentation

SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta och seghärdade stål. SSAB utvecklar stål med kvalitet i världsklass och tillhandahåller tjänster och produkter för bättre prestanda utifrån visionen om en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB:s produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig produktionskapacitet av stål på cirka 8,8 miljoner ton.

SSAB är ett företag med ambitionen att bli världens första fossilfria stålföretag. Resan har på allvar inletts och genom att klicka på länken nedan kan du ta del av mer information om detta.

https://open.spotify.com/embed/episode/1H2S8PXfcP6UgVUkwvKlGN

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Verksamhetsutvecklare inom ERP kommer du att vara en del av Global Business Services som har till uppdrag att leverera flexibla, kostnadseffektiva och standardiserade stödtjänster inom områdena finans, lön, tidrapportering och reseräkning. Här ingår även process- och systemutveckling globalt där man nu söker efter rätt person för att leda arbetet i att analysera, utvärdera och definiera utvecklingskrav för processer och system med koppling till ekonomi, för att på så sätt skapa effektiva flöden.

För att lyckas med detta behöver man sätta sig in i systemen, lära sig processerna och därefter ifrågasätta och ständigt leta efter nya förbättringar.

I rollen förväntas du leda och delta i projekt där du främst kommer samarbeta med teamen i Sverige och Polen men till viss del även Finland. Du kommer även samarbeta med externa konsulter till viss del. Du rapporterar till GBS Country Manager.

Du kan vara stationerad i Oxelösund eller Borlänge alternativt Stockholm samtidigt som det finns en möjlighet till distansarbete. I rollen förekommer till viss del även resor.

Din profil

Som person har du fallenhet för ekonomi/IT och trivs i en miljö där du får ta initiativet för att hitta förbättringar och förenklingar. Du är nyfiken, har ett högt driv tillsammans med en hög problemlösningsförmåga och är lätt att samarbeta med.
Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha några hårda ”skallkrav” med dig:
• Högskoleutbildning inom ekonomi och/eller IT alternativt jobbat med processutveckling inom IFS i minst 2 år• Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet• Erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av affärssystem• Flytande svenska i tal och skrift• Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift• B-körkort• God kunskap i affärssystem
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet IFS.
Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: Problemlösning, initiativtagande, resultatorientering, samarbete, förändringsagent och kommunikation.

Ansök redan idag!

Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan.

Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap.

Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske.

Hoppas att vi möts i processen!

Anastasia Almasidis, 0790–984164, anastasia.almasidis@unikresurs.se

Daniel Edqvist, 0721–426923, daniel.edqvist@unikresurs.se

Unik Resurs

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång


Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2022
  • Ansök senast: 29 september 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


C&A and Spare Parts Business Controller

C&A and Spare Parts Business Controller

23 december 2024

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024