Verksamhetsutvecklare Facility management

Verksamhetsutvecklare Facility management

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




Nu söker LU Service en

Verksamhetsutvecklare Facility management

Verksamhet i förändring

LU Service har påbörjat ett förändringsarbete för att bättre kunna möta beställarnas behov av service.

Förändringen görs för att LU Service ska

- bli en mer heltäckande FM-organisation som kan arbeta mer flexibelt för att möta kundernas behov av mer komplexa tjänster genom att samordna dem
- bli mer flexibelt och mer kompetent i såväl ledarskap som i drift
- öka den digitala kompetensen och implementera digitala verktyg i verksamheten
- öka engagemanget hos medarbetarna för att de ska bli självdrivande, vara med att utveckla verksamheten och känna sitt värde
- öka samarbetet mellan vaktmästare och lokalvårdare för att lösa verksamheternas servicebehov i husen.

Du kommer att vara placerad på avdelningen Lokalservice som erbjuder tjänster inom lokalvård och vaktmästeri.

Lokalservice använder flera system för att hantera planering, avtal, reklamationer, nyckeltal, ärenden och kommunikation. Ditt jobb kommer att vara att förvalta, utveckla och förbättra dessa system och hur de används inom avdelningen. Vidare behövs nya system för att hantera personalplanering och schemaläggning; du kommer att driva implementeringen av de nya systemen samt förankra och förklara de nya tankesätt som krävs för att arbeta med dem. Du kommer att fortsätta driva ett redan påbörjat digitaliseringsprojekt som syftar till att öka medarbetarnas digitala kompetens och få ett mer kommunikativt och flexibelt arbetssätt. Vidare kommer du att ansvara för framtida tjänsteutvecklingsprojekt inom Facility management.

Du ansvarar för att ta fram, uppdatera och förvalta befintliga processer och rutiner för de system som används. För att kunna göra detta behöver du se framåt; se problem som kan uppstå samt se lösningar och möjligheter med såväl nya som med redan implementerade system. Du tar fram förslag på nya system, rutiner, arbetssätt och tillämpningar, i nära samarbete med avdelningschefen och gruppchefer. Du driver systemprojekt, från början till slut, och ger dig inte förrän systemet är implementerat och används som planerat.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att

- delta i utvecklingsprojekt för att ta möta kundernas och/eller dina kollegors behov och krav
- arbeta med olika verksamhetsutvecklingsmetoder och verktyg
- delta i, planera, organisera, prioritera och följa upp arbeten
- analysera och omsätta verksamhetsbehov och krav till lösningar och förbättringar.

Du

Du tycker om service, förändring och utveckling. Du har förmåga att se processer och förbättra dem samt har en välutvecklad systemförståelse som du kan omsätta till praktisk tillämpning av system, i verksamheten. Du är inte rädd för att se på saker från olika håll, att ifrågasätta redan etablerade arbetssätt eller att komma med nya idéer och lysande förslag till förändring och förbättring. Du är prestigelös, initiativtagande och håller fast vid en uppgift från början till slut. Du är självgående, söker svar på frågor och är mer generalist än specialist. Du samlar information, är nyfiken och kreativ; du vågar tänka nytt, frågar en kollega om du inte vet och är inte rädd för att göra fel. Du letar själv reda på den information du behöver för att lösa ett problem och driver utvecklingen framåt. Du är ödmjuk inför det faktum att du inte alltid vet bäst, eller ibland alls, och att ditt arbete kräver prestigelöst samarbete och kommunikation för bästa resultat.

Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att dina budskap når fram och att du blir förstådd. LU Service är en mångkulturell arbetsplats och det är viktigt att du kan anpassa din kommunikation till olika mottagare.

För att vara aktuell för tjänsten ska du

- ha examen från högskola/universitet inom relevant område eller eftergymnasial utbildning/långvarig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig och passande för uppdraget
- mycket goda kunskaper i Excel och övriga program i Office-paketet
- goda kunskaper om olika IT-verktyg
- god datorvana
- ha mycket god kommunikativ förmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet av

- arbete i Pythagoras
- arbete med Facility management
- personalplanering och/eller personalförsörjning
- LOU.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Övrigt

Provanställning kan komma att tillämpas.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

LU Service är en sektion inom universitetets gemensamma förvaltning och erbjuder såväl tjänster som produkter till universitetets verksamheter. LU Service består av sex avdelningar som arbetar med bl.a. lokalvård, vaktmästeri, reception, tryckeri, post, parkering, universitetsbutik, konferens och bostäder. LU Service har ca 270 medarbetare.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Zoran Ivic,Driftledare
046-222 43 14
Zoran Ivic
046-222 00 00
Eva Wendel
+46462227090
Liselott Olsson
+46462223862
Zoran Ivic
046-222 43 14
Ulrika Verngren
+46462228431

Sammanfattning

Besöksadress

PARADISGATAN 2
None

Postadress

PARADISGATAN 2
Lund, 22350

Liknande jobb