OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Vill du vara med och leda Norrköpings kommuns samhällsbyggnadskontor till en högeffektiv och välfungerande fastighetsförvaltning och lokalförsörjning för miljömässig och social hållbarhet? Nu söker vi dig som kan fastighetsdata och som tycker det är lika spännande som vi med möjligheterna för vad systematiserad och kvalitativ data kan göra för samhällsbyggnadssektorn!
Norrköping befinner sig i en stark utvecklingsfas och är en av de svenska kommuner som växer snabbast. På Samhällsbyggnadskontoret i Norrköping arbetar cirka 480 personer. På uppdrag av kommunstyrelsen, byggnads- och miljöskyddsnämnden, samhällsplaneringsnämnden och tekniska nämnden, ansvarar kontoret för att Norrköping fortsätter växa och utvecklas. Kontoret sköter om och säkerställer en hållbar livsmiljö för alla, nu och i framtiden.
Enheten Verksamhetsutveckling och ledningsstöd, där tjänsten är placerad, ligger under avdelningen Utveckling och verksamhetsstöd som håller samman, driver och leder digitaliseringen av kontoret och samhällsbyggnadsprocessen. Enheten arbetar med att stödja, leda och samordna kontorets verksamhetsutveckling genom projekt och objektförvaltning.
Nu söker vi dig som är en engagerande och driven verksamhetsutvecklare som vill leda och samordna arbetet mot den digitala utveckling inom fastighetsförvaltningen som efterfrågas inom processerna för hyreshantering, fastighetsdrift, energiuppföljning samt ekonomisk och teknisk underhållsplanering av Norrköpings kommuns verksamhetslokaler.
ARBETSBESKRIVNING
Som verksamhetsutvecklare utvecklar och förankrar du riktlinjer för digitalisering som metod för att uppnå en mer effektiv fastighetsförvaltning och lokalförsörjning för våra kommunala verksamheter.
Du tar fram och förankrar handlingsplaner bland ledning och hos processägare och medverkar i planeringen av utvecklingen av IT, optimering och digitalisering.
Du utgår från verksamhetens behov av data och information om fastigheter, byggnader och lokaler och tillser utveckling och förbättring gällande kvalité och tillgänglighet.
Du bevakar omvärldens utveckling och krav gällande hantering av fastighetsdata och bidrar till att skapa underlag för strategiska riktlinjer inom fastighetsdata och objektförvaltningen av fastighetsnära system. Du är därmed en samordnande funktion och med hjälp av din sakkunskap gör du projektgenomlysningar, medverkar i processkartläggning, initierar arbete för kvalitetsutveckling, driver förändringar och initierar införande av nya system och datastrukturer.
DIN PROFIL
Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller av arbetsgivaren bedömd motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har god kunskap om fastighetssektorn, fastighetsdata och standarder för information och andra regelverk och riktlinjer. Du har också erfarenhet av arbete i ledande roll.
Vi tror att du har ett gediget intresse för fastighetsdata, och att du under en längre tid haft möjlighet att följa bygg- och fastighetssektorns pågående utveckling inom informationshantering och de gemensamma standarder och verktyg som finns och utvecklas just nu. Du har förmåga att se möjligheter och vilka verksamhetsnyttor inom samhällsbyggnadsprocessen som kan uppnås genom digitalisering, och vi ser gärna att du har erfarenhet av att utveckla och implementera digitala funktioner.
Det är meriterande om du har kunskap om pm³ eller annan motsvarande förvaltningsmodell och ekonomisk planering.
Som person är du faktabaserad, logisk, lyhörd och har en hög samarbetsförmåga och känsla för service. Du är utåtriktad, engagerande, gillar att ha många kontakter för att lösa dina uppdrag och du känner dig trygg i en ledarroll.
Vidare är du lösningsfokuserad och kan ta ett helhetsgrepp om det du arbetar med för att se vilka delar som behöver utvecklas och hur dessa ska prioriteras. Du arbetar strukturerat och har förmåga att hålla ihop processer och självständigt driva dem framåt och slutföra uppgifter.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
För mer information om tjänsten kontakta Martin Larsson, enhetschef, på 011-15 10 91, eller rekryteringsspecialist Anna-Therése Dijak, på 011-15 30 43.
Vi vill ha din ansökan senast den 10 april.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.