Verksamhetsutvecklare för Treserva till Myndighet

Verksamhetsutvecklare för Treserva till Myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Till oss på Förvaltningen för funktionsstöd söker vi nu en verksamhetsutvecklare för Treserva, myndighet.

Som verksamhetsutvecklare kommer du ha ett nära samarbete med dina tre kollegor. Ni är indelade i två inriktningar; utförare och myndighet.
I rollen som verksamhetsutvecklare Treserva är du specialist i Treserva och arbetar med verksamhetsutveckling, utbildning och support i systemet till Treservaanvändare. Du lyssnar in verksamhetens behov av utveckling av Treserva, du planerar, utför och följer upp utbildningar i systemet, anpassade till nyanställda såväl som till befintlig personal. Behov av utbildningar inventerar du självständigt i kontakt med chefer och medarbetare ute i verksamheterna, samt utvärderar löpande om utbildningarna möter verksamhetens krav och behov. Stort fokus under utbildningarna ligger på att handläggningen i systemet är rättssäker och överensstämmande med välfärdens processer samt de lagar och föreskrifter som gäller inom socialtjänstens område.

Du kommer också att delta i relevanta forum och ansvarar för att ta del av, anpassa och fördela information om nyheter och förändringar till berörda användargrupper inom förvaltningen. I dina arbetsuppgifter ingår även regelbundet samarbete med verksamhetsnära LVS Treserva samt systemadministration. Du har i uppgift att ta fram statistik, internkontroll och underlag till förvaltningens chefer samt att genomföra utredningsuppdrag.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomutbildning eller annan universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning inom funktionsstöd samt kunskap av handläggning inom socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Viktigt är att du även har god kunskap om verksamhetssystemet Treserva. Det är dessutom meriterande om du tidigare arbetat som LVS (Lokalt verksamhetsstöd i Treserva) och har erfarenhet av att hålla utbildningar i Treserva.

I din yrkesroll behöver du kunna ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och driva arbetet framåt. Du planerar dina arbetsdagar på ett självständigt sätt, men också i samarbete med kollegor. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt.

Du tycker om att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar och god service. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du skapar goda relationer med både chefer och kollegor inom den egna verksamheten såväl som utanför.

Du har förmågan att presentera information på ett tydligt och pedagogiskt sätt samt bidrar med positivitet och entusiasm. Givetvis tycker du om att arbeta i Treserva och kan skapa engagemang hos dina kollegor kring hur de bäst använder systemet för en rättssäker och effektiv handläggning.

Välkommen med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Intervjuer kommer att hållas under torsdagen den 23 februari,

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utvecklingsledare- omställning ny socialtjänstlag

14 november 2024

14 november 2024

Utredare med samordningsansvar

Utredare med samordningsansvar

14 november 2024

Familjehemskonsulent med arbetsledaransvar

Familjehemskonsulent med arbetsledaransvar

8 november 2024