Verksamhetsutvecklare / Förändringsledare med intresse för agila metoder...

Verksamhetsutvecklare / Förändringsledare med intresse för agila metoder...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 5 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker en erfaren verksamhetsutvecklare/förändringsledare till ett av deras initiativ där dem ska förbättra deras leveransmodell inom IT. För leveransorganisationen innebär det att införa och förbättra arbetssätt och processer.

Arbetet sker utifrån principen om flexibelt arbetssätt med möjlighet till distansarbete. Kunden arbeter efter ett agilt förhållningssätt inom ramen för myndighetens styrande regler.

Kunden söker nu en driven och erfaren person som kan hjälpa dem till nästa steg i vår satsning och inte minst ”få det att hända” i praktiken. Din främsta uppgift är är att praktiskt stå för förändringsledningen men också bistå i arbetet med att identifiera hur arbetssättet och processerna ska se ut. Med ditt pragmatiska förhållningssätt är du föregångare och bereder väg för skapande av snabbrörliga, flexibla team med hög gruppdynamik.

Arbetsuppgifter:

- Leda förändringen på ett strukturerat och effektivt sätt
- Planering, genomförande och uppföljning av initiativet
- Ta fram och dokumentera nytt arbetetssätt/ny process
- Leda, driva och facilitera workshops
- Löpande coacha och stötta ledare, chefer och medarbetare i förändringen
- Hjälpa arbetsgruppen att driva ett kontinuerligt förändringsarbete för att eliminera hinder och problem i förflyttningen mot en ny leveransmodell.



Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Införande av IT-strategier, både på ledningsnivå och operativ nivå.
- Att leda arbete med gap-analys och genomförandet av aktiviteter.
- Införandet av Agila metoder i stora verksamheter, gärna myndigheter inklusive hur man sätter ihop agila team
- 3-5 års erfarenhet från uppdrag som förändringledning i statlig myndighet med fler än 1000 anställda.
- 3-5 års erfarenhet av Projektledning
- 3-5 års erfarenhet av Processutveckling
- Eftergymnasial utbildning inom Data/it el. motsvarande kompetens


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Ha en mycket god ledarförmåga (tillitsbaserat och sitiationsanpassat ledarskap)
- Förmågan att få saker att hända, vara driven och självgående
- Ha en mycket god kommunikationsförmåga samt duktig på att motivera och skapa delaktighet samt trygg i att ge kontinuerlig feedback.
- Ha förmågan att se helheten och förstå drivkrafter och behov i verksamheten
- Ha förmågan att se problem och lösningar ur olika synvinklar
- Ha förmågan att arbeta strukturerat för att skapa goda kontakter och nätverk
- Förstå och tillämpa affärsmässiga principer och ha god analytisk förmåga.
- Ha en förståelse baserad på erfarenhet av varför människor inte alltid vill förändra sitt arbetssätt
- Ha en insikt baserad på erfarenhet av människors lärande
- Erfarenhet av att påverka och övertyga andra samt lösa konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Vara prestigelös i sitt val av arbetssätt och metodik - förståelse för vilka lösningar som passar och fungerar i just denna organisation


Önskemål om personliga egenskaper:

- Förmågan att strategisk se vad som behöver göras i kombination med att taktisk kunna planera det och operativ kunna genomföra det.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 augusti 2022
  • Ansök senast: 5 augusti 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Project Manager

Project Manager

27 december 2024

IT-Projektledare till vår kund i Stockholm!

IT-Projektledare till vår kund i Stockholm!

27 december 2024

23 december 2024

23 december 2024