OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
I sektorn för socialtjänst pågår just nu en spännande förändringsresa där bland annat ett nytt verksamhetsområde tillskapas. Det nya verksamhetsområdet Myndighet och specialiststöd samlar samtliga funktioner som arbetar horisontellt gentemot övriga verksamhetsområden.
En av enheterna i det nya verksamhetsområdet är sektorns stab på vilken tjänsten som verksamhetsutvecklare är placerad. Staben samlar specialistfunktioner som tillsammans ska stödja organisationen i utvecklingsarbetet framåt. I staben arbetar bland annat MAS/MAR, SAS, verksamhetsutvecklare och systemförvaltare.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare riktad mot funktionsstöd och hälso- och sjukvård (den kommunala primärvården) kommer du att utgöra ett mycket viktigt ledningsstöd för verksamhetsområdena och sektorn.
Verksamhetsutvecklaren planerar, samordnar och genomför utvecklings- och förbättringsarbete i tät samverkan med ledningsorganisationerna för respektive verksamhetsområde samt med kollegorna inom staben. I uppdraget ingår bland annat omvärldsbevakning, analys, ärendeberedning, utredningar och processkartläggning. Som verksamhetsutvecklare spelar du också en mycket viktig roll i implementeringsarbetet av nya arbetssätt samt i evidensbaserat förbättringsarbete.
Utöver detta kommer du också representera sektorn och kommunen i olika interna och externa nätverk; bland annat kommer du vara en nyckelspelare i kommunens arbete med omställning till nära vård.
Till din hjälp har du ett kompetent och engagerat team med kollegor i staben samt med ledningsorganisationen för verksamhetsområdena.
KVALIFIKATIONER
Du som söker behöver ha relevant högskoleexamen och yrkeserfarenhet inom förvaltningens verksamhetsområden och det är särskilt meriterande med utbildning och erfarenhet från hälso- och sjukvård och/eller funktionshinderomsorg.
Du ska ha erfarenhet av att driva och samordna utvecklingsarbete i en politiskt styrd organisation.
Då du blir en viktig del av förvaltningens förbättringsarbete är det viktigt att du som person är analytisk, metodisk, samverkans- och lösningsorienterad samt har lätt att se frågor i större sammanhang.
Din kommunikationsförmåga är mycket god och du har förmåga att engagera, etablera och utveckla professionella relationer.
Du trivs med att både arbeta självständigt och tillsammans med andra.
Du är ansvarstagande och bra på att planera, organisera och prioritera i ditt arbete.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.