OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.
Hjälpmedelscenter tillhör landstinget organisatoriskt och styrs utav en samverkansnämnd som representerar Blekinges fem kommuner och Landstinget Blekinge.
Hjälpmedelscenter i Blekinge försörjer Landstinget Blekinge samt länets fem kommuner med kognitions-, kommunikations-, syn-, och medicintekniska behandlingshjälpmedel samt hjälpmedel för rörelsehinder.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ingå i ledningsgruppen tillsammans med verksamhetschef, avdelningschefer, controller och upphandlingssamordnare. Tjänsten omfattar både tvärprofessionellt och självständigt arbete. Då vår nuvarande verksamhetsutvecklare har gått vidare till andra uppdrag söker vi hennes ersättare.
Exempel på uppgifter som kommer att ingå i tjänsten;
• Samordna nationella, regionala och lokala överenskommelser som berör verksamhetsområdet.
• Bevaka, delta i, driva och hålla samman utvecklings- och förbättringsarbeten, både på nationell, regional och lokal nivå.
• Leda implementeringsprocessen av ledningssystem och gemensamma rutiner.
• Bevaka ny lagstiftning, föreskrifter, allmänna råd, nationella riktlinjer inom hjälpmedelsprocessen och implementera dessa.
• Ta fram jämförelsedata om viktiga kvalitetsfrågor.
• Handlägga och bereda ärenden till Samverkansnämnden.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du för verksamheten relevant högskoleutbildning inom vård-och omsorg och erfarenheter av förskrivningsprocessen. Du har även goda kunskaper inom ledningssystem, verksamhetsutveckling, projektledning eller förbättringskunskap.
Vi vill att du som söker har en bra organisationsförmåga, har känsla för service och är flexibel, då arbetet i stor utsträckning innebär att snabbt hantera uppkomna behov från andra organisationer. Du ska vara drivande och ha lätt för att samarbeta. Du har förmåga att kunna leda, administrera, planera och prioritera verksamheten och omsätta våra kunders önskemål till fungerande lösningar med rätt kvalitet.
Vi söker dig som har förmågan att stimulera och motivera till utveckling av verksamheten och medarbetarnas kompetens för att möta framtidens behov inom hjälpmedelsområdet. B-körkort erfordras.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Tack för att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .
När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i ditt personliga brev. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Johansson
Leif Lindell
Elenor Malmörn
Claes Håkansson
Christin Samuelsson
0455-736126
Birger Petersson
0455-736355
Britt-Louise Mårdh Karlsson
0455-736311
Farhad Haddad-Nik
0455-736243
Jens Boäng
0734-471676
Sanna Karlsson
0734-471648