OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsdelsförvaltningen Västra Göteborg omfattar Södra Skärgården, Tynnered och Älvsborg och är en kustnära stadsdel med ca 52 000 invånare. Stadsdelens främsta uppdrag är att erbjuda invånarna tjänster och service inom bl a förskola, skola, kultur, fritid, individ- och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har ca 3500 anställda. Vi arbetar utifrån synsättet att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på de tjänster som SDF Västra Göteborg erbjuder.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta på uppdrag av områdeschef inom särskilt boende och i nära samarbete med enhetschefer, gruppchefer och andra verksamhetsutvecklare.
Arbetsuppgifterna består bl.a. av:
- Omvärldsbevaka området
- Stödja enhetschefer, gruppchefer och medarbetare att implementera nya arbetssätt
- Planera, följa upp och analysera mål och uppdrag tillsammans med cheferna
- Sekreterare för LSG och områdesledningsgrupp
- Chefsstöd i Personec för områdeschef
- Stöd till processarbete inom området
- Stöd till enheterna i nationella kvalitetsregister
Arbetet innebär mycket kontakt med chefer och medarbetare inom äldreomsorgen och HSV (hälso- och sjukvårdsenheten). Under 2014 ligger ett stort fokus på social dokumentation.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du är utbildad och har minst högskoleexamen inom något av följande områden: Socionom, Social Omsorg, Beteendevetenskaplig eller annan relevant utbildning.
Vi vill att du har
- minst 2-5 års erfarenhet av att driva kvalitets- och utvecklingsprocesser
- Erfarenhet av utvecklingsarbete inom äldreomsorgen. Bra med erfarenhet från särskilt boende.
- Gedigen kunskap om Socialtjänstlagen och dess intentioner
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är en förutsättning för att klara av uppdraget
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där förmågan att kommunicera och ett flexibelt arbetssätt är helt avgörande i ditt uppdrag. Du ska ha ett starkt intresse för utvecklings- och förbättringsarbete och ha förmågan att hålla många bollar i luften.
It-system är en självklar del av arbetet för dig och du har lätt för att lära dig nya.
Du ska vara mål- och resultatorienterad, kunna arbeta självständigt och vara samarbetsinriktad. Vi ser gärna att du är energisk och nytänkande. Högskoleexamen ínom Socionom, Social Omsorg, Beteendevetenskaplig eller annan relevant utbildning.
Minst 2-5 års erfarenhet av att driva kvalitets- och utvecklingsprocesser
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Skoglund
031-3664656
Maria Eriksson
031-3664078
Susanne Gustafsson Feenstra
031-366 48 20
Mats Lind
031-499708
Birgitta Hultqvist
0706-979837
Olle Haglund
Ullakarin Näslund
Anna Lindh
031-3661521
Irene Andersson
031 701 55 10
Martin Jägesten
031-3661522