OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Välkommen till Äldreomsorgsavdelningen
Äldreomsorgsavdelningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede där antalet äldre ökar och organisationen utvecklas.
Vårt fokus ligger på att bidra till att Stockholm är en Äldrevänlig stad, vilket bland annat handlar om samverkan med andra aktörer inom t e x park och miljöfrågor och föreningslivet. Vi har höga ambitioner och inkluderar vår målgrupp i behovsidentifiering och utformande av tjänster.
Du kommer att ingå i avdelningens stödenhet, direkt underställd avdelningschef. Där finns också stadsdelens MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska), två utvecklingssekreterare, två verksamhetsutvecklare, en dietist på halvtid och en avdelningschef.
Vi erbjuder dig..
..möjligheten att vara med i en spännande utvecklingsprocess där avdelningsstödet utgör en viktig del i avdelningsorganisationen. Inom avdelningen arbetar vi aktivt för att erbjuda en verksamhet av hög kvalitet. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att kunna erbjuda bästa möjliga äldreomsorg till våra invånare. På vår arbetsplats är våra olika kompetenser och samarbete viktiga framgångsfaktorer i arbetet.
Vi sitter tillsammans i nya fräscha lokaler med närhet till Karlaplan och rekreationsområden som till exempel Djurgården. Vi har flextid, friskvårdsbidrag samt andra förmånliga friskvårdserbjudanden.
Arbetsbeskrivning
Du bidrar aktivt till avdelningens utveckling utifrån behov, lagar och riktlinjer i syfte att avdelningens mål uppnås. Tillsammans med fler kollegor leder, samordnar och säkerställer ni utveckling inom äldreomsorgsavdelningens uppdrag. Ett särskilt uppdrag kommande året är att skriva och sammanställa avdelningens kvalitetsledningssystem enligt SOSFS 2011:9.
I uppdraget kommer det också ingå att svara på remisser, skriva tjänsteutlåtanden till nämnd samt stötta enhetschefer i identifierade utvecklingsarbeten. I förekommande fall även att genomföra direktupphandlingar och ingå i referensgrupp för större upphandlingar som förekommer inom verksamhetsområdet
Kvalifikationer
För den här tjänsten ska du ha:
- en akademisk utbildning som bedöms relevant.
- minst tre års erfarenhet av liknande uppdrag inom äldreomsorg i kommunal förvaltning.
- kunskap om lagstiftningen gällande verksamhetsområdet, Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionsnedsatta (LSS), Offentlighets- och sekretesslagen (OFL) Förvaltningslagen (FVL) Lagen om offentlig upphandling (LOU) och Lagen om valfrihet (LOV)
Då äldreomsorgens verksamheter ständigt utvecklas ser vi gärna att du har arbetat med kunskapsutveckling och implementering av arbetssätt i äldreomsorgens verksamheter, då vi ser din roll som stöttande för våra enhetschefer.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kvalificerat utredningsarbete och har goda kunskaper inom processutveckling.
Som person är du mål-och resultatorienterad samt har ett strukturerat arbetssätt där du planerar, organiserar och prioriterar arbetet effektivt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har en god pedagogisk förmåga och är tydlig i din kommunikation där du strävar efter ett gott klimat. Det är viktigt att du har en god känsla för samarbete som en väg till framgång, gott bemötande och att du har ett gott humör. Vi vill att du har ett genuint intresse för att utveckla äldreomsorg och att du ser möjligheter i utmaningar.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Holmström/HR-konsult
08-508 117 35
Katarina Grahn/enhetschef
08-508 104 03
Marianne Wikander, Avdelningschef
0850810700
Gunilla Dahl, HR-konsult
08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Anna-Karin Moritz, Enhetschef
anna-karin.moritz@stockholm.se
Marija Lucic, enhetschef
0850810661