Verksamhetsutvecklare inom arbetsmiljö och bemanning till vård- och omsorgs

Verksamhetsutvecklare inom arbetsmiljö och bemanning till vård- och omsorgs

Arbetsbeskrivning

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!



ARBETSUPPGIFTER
Det finns i dagsläget två verksamhetsutvecklare inom vård- och omsorgsavdelningen med olika ansvarsområden. Avdelningen är i behov av ytterligare en verksamhetsutvecklare med fokus på hållbar schemaläggning, kompetensutveckling och förbättrad arbetsmiljö. Vård och omsorg kommer att stå inför rekryteringsutmaningar framåt och verksamhetsutvecklarens funktion är att finnas som stöd till avdelningens chefer när det kommer till utvecklings- och förbättringsarbeten inom dessa områden, för att bättre kunna anpassa verksamheterna och möta framtida utmaningar.

Arbetet som verksamhetsutvecklare kommer att ske på avdelningens tre orter; Bräcke, Gällö och Kälarne. Stationeringsort kan diskuteras. Resor mellan orterna kan göras med kommunens bilar.

Vi erbjuder en trevlig arbetsplats, kontinuerliga träffar med kollegor från ledningsgruppen samt kompetensutveckling. Att jobba i Bräcke kommun ska vara utvecklande och förmånligt så vi erbjuder dig möjlighet till flextid, friskvårdstimme och friskvårdscheck. Möjlighet till distansarbete finns om verksamheten så tillåter.

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant högskoleutbildning, annan likvärdig eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande om du tidigare har arbetat inom projektledning och/eller med utvecklings- eller förbättringsarbeten inom vården.

Vi söker dig som har erfarenhet av schemaläggning, vård och omsorg samt har arbetat i en politiskt styrd organisation tidigare. Vi ser att du har ledaregenskaper och har lätt för att inspirera och skapa engagemang. Du trivs med att arbeta självständigt men samarbetar samtidigt bra med våra enhetschefer, medarbetare och fackliga representanter. Det är viktigt att du är pedagogisk, har ett målinriktat arbetssätt och att du kan anpassa ditt budskap och ditt sätt att kommunicera efter olika målgruppers behov. Vi ser även att du har god datorvana med goda kunskaper i Office-paketet.

Erfarenheter av systemen TimeCare och LifeCare är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utvecklingsledare med processansvar för Nära vård i Göteborgs Stad

Utvecklingsledare med processansvar för Nära vård i Göteborgs Stad

23 december 2024

2 december 2024

Projektledare inom påverkan

Projektledare inom påverkan

20 december 2024