OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Arbetsuppgifter och ansvar
Vill du jobba med en spännande tvärfunktionell verksamhet och bidra till att vår verksamhet utvecklas mot uppsatta mål? Då ska du söka det här jobbet! Tillsammans med avdelningens engagerade chefer, duktiga kolleger på avdelningens ledningsstab och andra stödfunktioner bidrar du till att på ett strukturerat sätt förflytta vår verksamhet i enlighet med vår strategiska plan. Du delar såklart den statliga värdegrunden.
Som verksamhetsutvecklare på avdelningsnivå är du ett seniort stöd inom förändringsledning och stöttar i chefs- och ledarutveckling genom att hålla i insatser för teamutveckling i våra ledningsgrupper, stärker vårt sätt att kommunicera samt är ett bollplank och resurs när vi utvecklar vår kultur och våra arbetssätt.
Du kommer även att vara programansvarig för vårt pågående kompetensförsörjningsprogram och utvecklar det i takt med att behoven förändras. Du ansvarar dessutom för att vidareutveckla vårt produktionssystem och koordinerar avdelningens arbete inom området. Du är centralt placerad på avdelningens stab där dina kollegor är controllers, försäkringssamordnare, verksamhetsutvecklare och administrativ assistent. Staben leds av en stabschef som ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har erfarenhet från arbete inom producerande verksamhet
• är väl bekant med processutveckling och standardiserade arbetssätt.
• har goda kunskaper inom förändringsledning.
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nyfiken, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt
• arbetar utifrån ett coachande och konsultativt förhållningssätt
• har stort engagemang för ständigt förbättringsarbete och lärande
Det är meriterande om du:
• är certifierad förändringsledare
• har egen chefserfarenhet
• har erfarenhet av arbete med ledningsgrupper på olika nivåer
• har fördjupad kommunikationsutbildning
• har erfarenhet inom beteendedesign
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placering i första hand i Stockholm, Telefonplan men annan placeringsort kan diskuteras. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Kontakt
Chef: Christina Lundbäck 010-116 90 32 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Jenny Nilsson 010-111 43 60 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annika Borg 010-116 34 74. Saco-S: Anja Johansson 010-111 61 87. Seko: Johanna Grundström 010-115 30 44
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 9 februari 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.