OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu verksamhetsutvecklare med erfarenhet av modern automatisering och digitalisering av ekonomiadministrativa system till Polismyndighetens Administrativa Center i Linköping. Stimuleras du i en föränderlig miljö och vill bidra till utvecklingen av ekonomiadministrationen hos Sveriges största myndighet? Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Ekonomiavdelningen
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Polisens administrativa center är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen. Sektionen svarar för att säkerställa att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning, vi bemannar även support gällande ekonomiadministrativa frågor. Sektionen leds av en sektionschef och de ca 50 medarbetarna är organiserade i grupper såsom, kund, leverantör och redovisning, med en gruppchef i vardera. Sektionen har även två verksamhetsutvecklare och ett ledningsstöd som stöttar hela sektionen.
Sektionen är inne i ett spännande och intensivt utvecklingsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Därför söker vi dig som är nyfiken, driven och gärna provar nya idéer som bidrar till enklare och effektivare lösningar.
Du kommer till en grupp med engagerade och kompetenta kollegor som tar väl hand om varandra.
Verksamhetsutvecklare är ny roll sedan 2022 och du kommer tillsammans med flera kollegor ansvara för att utveckla och digitalisera vårt arbete inom befintligt ekonomisystem Unit4 ERP och/med hjälp av RPA-teknik (Robotic Process Automation). Under 2022 genomfördes ett pilotprojekt inom myndigheten där vi hade förmånen att fylla roboten med ekonomiadministrativa uppgifter. Ett lyckosamt projekt som nu är i förvaltning och vi ökar utvecklingstakten.
Du kommer tillsammans med kollegor i verksamheten och på IT-avdelningen fortsätta implementering av RPA-teknik inom våra ekonomiadministrativa processer. Du kommer bl.a. att leda workshops för att fånga upp vilka processer som är värdefulla att automatisera med hjälp av RPA.
Vi är en växande myndighet vilket ställer krav på vår förmåga att utveckla och effektivisera våra processer. Hos oss är du med och driver utvecklingsarbetet och bidrar med dina idéer.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
Har relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
Har erfarenhet av att delta i förändrings- och/eller utvecklingsarbeten,
· Har grundläggande erfarenhet av ekonomiadministrativa processer i allmänhet
· Har erfarenhet av större/komplexa affärssystem så som Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
Har praktisk erfarenhet av att införa eller arbeta med teknik inom RPA, Robotic Process Automation
· Har erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer
Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar utveckling och att driva den framåt. Med stort intresse för såväl ekonomiprocesser som för IT-system bidrar du till utvecklingen genom dina idéer och förbättringsförslag. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten, inspirera dina kollegor och att se din del i helheten. Ibland är det tvära kast varför du behöver vara flexibel och lösningsfokuserad. Då du arbetar mot långsiktiga mål och resultat krävs även uthållighet och förmåga att behålla fokus till dess att projekt och uppdrag är slutförda.
En förutsättning för att lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare är att du trivs med att arbeta både självständigt samt tillsammans med andra. Vi ser därför att du som söker har förmåga att driva dina processer självständigt, men även besitter en god förmåga till kommunikation och samarbete. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har gott omdöme och ett strukturerat arbetssätt, för att trivas och bli framgångsrik i rollen är du trygg i dig själv och litar på din egen förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Therése Jern, 073 091 30 25. Har du frågor gällande processen så kontakta HR-konsult:
pamela.vongaribo@polisen.se
Fackliga företrädare
OFR/P: Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
sofia.ask@polisen.se
Saco-S Avdelningarna: Lawen Dehghani, tfn: 010-563 85 79
saco-s.avdelningarna@polisen.se
Seko Polisen: Karna Tillheden, tfn 010-561 66 27
sekopolisen@polisen.se
ST vid Nationella avdelningarna: Pär Renberg, tfn 072-246 52 37
st.nationella-avdelningarna@polisen.se
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med
provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Verksamhetsutvecklare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 24 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!